• Betydningen av organisering for faglig utvikling av Høgskolen i Østfold 

      Gulbrandsen, Magnus; Hovdhaugen, Elisabeth; Stensaker, Bjørn (NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:11, Working paper, 2006-03)
      Høgskolen i Østfold har igangsatt et arbeid for å vurdere hvordan skolens realfag kan organiseres og lokaliseres. Bakgrunnen for dette arbeidet er både den nasjonale politiske satsingen på realfag i alle ledd i opplæring ...
    • FoU-ressurser innenfor matematikk/naturvitenskap i 2003 

      Rørstad, Kristoffer (NIFU STEP-arbeidsnotat;2005:5, Working Paper, 2005-03)
      Dette arbeidsnotatet gir en oversikt over ressurssituasjonen innenfor matematisk-naturvitenskapelig og teknologisk forskning i 2003. Notatet er et supplement til skriftserierapport 2004:23. Arbeidsnotatet inneholder ...
    • Realfag eller ikke? Elevers motivasjon for valg og bortvalg av realfag i videregående opplæring 

      Ramberg, Inge (NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:43, Working paper, 2006-11)
      Denne fokusgruppestudien er finansiert av Norges forskningsråds formidlingsprogram. Studien er en kvalitativ undersøkelse av grunnkurselevers motivasjon for å velge eller velge bort realfag. Den gir ny forståelse for ungdoms ...