• Etter- og videreutdanning innen digitalisering – tilbud og behov 

      Fevolden, Arne Martin; Tømte, Cathrine; Lyby, Lars; Vaagland, Karin (NIFU Arbeidsnotat;2018:6, Working paper, 2018-08)
      På oppdrag fra NTNU skal NIFU kartlegge universitets- og høgskolesektorens tilbud og etterspørsel av videreutdanningstilbud innenfor temaet ‘Digitalisering’. Kartleggingen inngår som kunnskapsgrunnlag i NTNUs interne arbeid ...
    • Forsknings- og utdanningssamarbeid mellom Norge og India: En kartlegging 

      Tellmann, Silje Maria (NIFU Arbeidsnotat;2016:13, Working paper, 2016-09)
      Oppdragsgiver for denne kartleggingen av forsknings- og utdanningssamarbeid mellom Norge og India har vært Senter for internasjonalisering av utdanning (SIU). Både valg av spørsmål og respondenter for undersøkelsen er ...
    • Hva slags jobber har mastere to-tre år etter eksamen? 

      Næss, Terje; Støren, Liv Anne (NIFU Arbeidsnotat;2018:8, Working paper, 2018)
      Formålet med dette arbeidsnotatet er å belyse hva slags jobber mastere har to–tre år etter eksamen, ved å kartlegge yrke, næring, overutdanning og lønn. Arbeidsnotatet gir utfyllende informasjon til NIFUs rapport om ...
    • Kartlegging av arbeid med etter- og videreutdanning i andre land 

      Fevolden, Arne Martin; Solberg, Espen; Mark, Michael Spjelkavik (NIFU Arbeidsnotat;2018:4, Working paper, 2018-03)
      Dette arbeidsnotatet er utarbeidet på oppdrag fra Kompetanse Norge. Hensikten med arbeidsnotatet er å gi en oversikt over arbeidet med etter- og videreutdanning i andre land som det er naturlig for Norge å sammenlignes ...
    • La oss snakke om F, U og innovasjon i forvaltningen: Forskning og utviklingsarbeid i statlige organer med annen hovedaktivitet 

      Schwach, Vera; Svartefoss, Silje Marie; Karlstrøm, Henrik; Piro, Fredrik (NIFU Arbeidsnotat;2022:4, Working paper, 2022-07)
      Dette notatet presenterer resultatet av en utviklingsoppgave under NIFUs statistikkavtale med Norges forskningsråd. NIFU har undersøkt omfanget av forskning og utviklingsarbeid (FoU) i statlige forvaltningsorganer, presisert ...
    • MatAdapt – erfaringer fra pilotering av en adaptiv digital læringsressurs i matematikk for elever i videregående skole 

      Tømte, Cathrine; Sjaastad, Jørgen (NIFU Arbeidsnotat;2017:6, Working paper, 2017-06)
      Prosjektet «Evaluering av adaptiv digital læring i matematikk» ble innvilget støtte fra Regionale Forskningsfond Hovedstadsregionen våren 2014. Prosjektets formål har vært å kartlegge elevenes læringsutbytte av den adaptive ...
    • Skillelinjer i universitets- og høgskolesektoren: Et eksplorerende notat 

      Reymert, Ingvild; Hjellbrekke, Johs; Aamodt, Per Olaf; Frølich, Nicoline (NIFU-rapport;2015-13, Working Paper, 2015-06)
      I dette notatet reiser vi spørsmålet om hva som er de grunnleggende institusjonsforskjellene i norsk høyere utdanningssektor. Formålet har vært å teste ut metoder til å tegne et «kart» over de norske lærestedene i høyere ...