Blar i 2 - Working Papers / Arbeidsnotater på emneord "Kartlegging"
Viser treff 1-7 av 7
-
Etter- og videreutdanning innen digitalisering – tilbud og behov
(NIFU Arbeidsnotat;2018:6, Working paper, 2018-08)På oppdrag fra NTNU skal NIFU kartlegge universitets- og høgskolesektorens tilbud og etterspørsel av videreutdanningstilbud innenfor temaet ‘Digitalisering’. Kartleggingen inngår som kunnskapsgrunnlag i NTNUs interne arbeid ... -
Forsknings- og utdanningssamarbeid mellom Norge og India: En kartlegging
(NIFU Arbeidsnotat;2016:13, Working paper, 2016-09)Oppdragsgiver for denne kartleggingen av forsknings- og utdanningssamarbeid mellom Norge og India har vært Senter for internasjonalisering av utdanning (SIU). Både valg av spørsmål og respondenter for undersøkelsen er ... -
Hva slags jobber har mastere to-tre år etter eksamen?
(NIFU Arbeidsnotat;2018:8, Working paper, 2018)Formålet med dette arbeidsnotatet er å belyse hva slags jobber mastere har to–tre år etter eksamen, ved å kartlegge yrke, næring, overutdanning og lønn. Arbeidsnotatet gir utfyllende informasjon til NIFUs rapport om ... -
Kartlegging av arbeid med etter- og videreutdanning i andre land
(NIFU Arbeidsnotat;2018:4, Working paper, 2018-03)Dette arbeidsnotatet er utarbeidet på oppdrag fra Kompetanse Norge. Hensikten med arbeidsnotatet er å gi en oversikt over arbeidet med etter- og videreutdanning i andre land som det er naturlig for Norge å sammenlignes ... -
La oss snakke om F, U og innovasjon i forvaltningen: Forskning og utviklingsarbeid i statlige organer med annen hovedaktivitet
(NIFU Arbeidsnotat;2022:4, Working paper, 2022-07)Dette notatet presenterer resultatet av en utviklingsoppgave under NIFUs statistikkavtale med Norges forskningsråd. NIFU har undersøkt omfanget av forskning og utviklingsarbeid (FoU) i statlige forvaltningsorganer, presisert ... -
MatAdapt – erfaringer fra pilotering av en adaptiv digital læringsressurs i matematikk for elever i videregående skole
(NIFU Arbeidsnotat;2017:6, Working paper, 2017-06)Prosjektet «Evaluering av adaptiv digital læring i matematikk» ble innvilget støtte fra Regionale Forskningsfond Hovedstadsregionen våren 2014. Prosjektets formål har vært å kartlegge elevenes læringsutbytte av den adaptive ... -
Skillelinjer i universitets- og høgskolesektoren: Et eksplorerende notat
(NIFU-rapport;2015-13, Working Paper, 2015-06)I dette notatet reiser vi spørsmålet om hva som er de grunnleggende institusjonsforskjellene i norsk høyere utdanningssektor. Formålet har vært å teste ut metoder til å tegne et «kart» over de norske lærestedene i høyere ...