Browsing Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning by Document Types "Report"
Now showing items 41-52 of 52
-
Seniors and entrepreneurship. A review of earlier studies and discussion of networks linking seniors to start-ups
(NIFU-rapport;2022-10, Report, 2022-08-25)The aim of this report was to review literature on seniors and entrepreneurship, to discuss research findings and assess the potential for creating digital networks to support this process. The main findings from the ... -
Slutevaluering af Markedsmodningsfonden
(Report, 2018-11-30)Som led i aftale mellem regeringen (Venstre, Liberal Alliance og Det Konservative Folkeparti) og Dansk Folkeparti om forenkling af erhvervsfremmesystemet af 24. maj 2018 er parterne blevet enige om at afvikle Markedsmodningsfonden ... -
Statsbudsjettet 1997 - En oversikt over bevilgningsforslag, nye stillinger og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, forskningsråd og institusjoner med forskning
(NIFU-rapport;1996-9, Report, 1996-10)I denne rapporten gir vi en oversikt over forslaget til statsbudsjettet for 1997 med hensyn til bevilgninger til forskning, nye stillinger, studieplasser og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, Forskningsrådet ... -
Stiftelsen Studies in Technology, Innovation and Economic Policy (STEP-group). En evaluering
(Report, 2001-08)Policy (STEP-group) er gjennomført av Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) etter oppdrag fra Norges forskningsråd. Evalueringsoppdraget omfattet også Norsk institutt for studier av forskning og utdanning (NIFU). Evalueringene ... -
Swiss National Centres of Competence in Research (NCCR)
(NIFU-rapport;2021-5, Report, 2021-07-30)Similar to the previous evaluation, we find that the NCCR evaluation process is well organised and functions according to intentions, and that stakeholders are generally satisfied. -
Teknisk-administrativt ansatte i universitets- og høyskolesektoren
(NIFU-rapport;2024-2, Report, 2024-02-26)Denne rapporten belyser ulike sider ved arbeidshverdagen til teknisk-administrativt ansatte i universitets- og høyskolesektoren, og er skrevet på oppdrag av Forskerforbundet. -
Utdanning og arbeidsmarked 1996
(Utdanning og arbeidsmarked;1996, Report, 1996-10)«Utdanning og arbeidsmarked» er en rapportserie fra NIFU - tidligere Utredningsinstituttet for forskning og høyere utdanning - skrevet med særlig tanke på å gi informasjon til utdanningsplanleggere, studie- og yrkesveiledere ... -
Utdanning og arbeidsmarked 1998
(Utdanning og arbeidsmarked;1998, Report, 1998-10)«Utdanning og arbeidsmarked» er en rapportserie fra Norsk institutt for studier av forskning og utdanning, skrevet med særlig tanke på å gi informasjon til utdanningsplanleggere, studie- og yrkesveiledere og andre ... -
Utdanning og arbeidsmarked 2000
(Utdanning og arbeidsmarked;2000, Report, 2000-10)Utdanning og arbeidsmarked er en rapportserie fra Norsk institutt for studier av forskning og utdanning, skrevet med særlig tanke på å gi informasjon til utdanningsplanleggere, rådgivere i videregående skole, studie- og ... -
Utdanning og arbeidsmarked 2002
(Utdanning og arbeidsmarked;2002, Report, 2002-09)Utdanning og arbeidsmarked er en rapportserie fra Norsk Institutt for studier av forskning og utdanning, skrevet med særlig tanke på å gi informasjon til utdanningsplanleggere, rådgivere i videregående skole, studie- og ... -
Vg3 fagopplæring i skole – av akseptabel kvalitet? Evaluering av tiltak rettet mot videregående opplæring i Utdanningsløftet 2020
(NIFU-rapport;2022-16, Report, 2022-08-29)Rapporten inngår i NIFUs evaluering av Utdanningsløftet 2020 i perioden 2020-2024. Dette er første delrapport om vg3 fagopplæring i skole for de uten læreplass, og den undersøker hvordan tiltaket for å heve kvaliteten på ... -
Å snakke fag på et språk andre forstår. Norsk fagspråk i høyere utdanning og arbeidsliv
(NIFU-rapport;2018:20, Report, 2018-08-06)Å snakke fag på et språk andre forstår handler om faktorer som fremmer og hemmer bruk og utvikling av norsk fagspråk i høyere utdanning og arbeidsliv. Begge er viktige samfunnsarenaer for å opprettholde og utvikle et ...