Browsing Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning by Title
Now showing items 1777-1796 of 2021
-
Teachers’ Learning Activities in the Workplace: How Does Teacher Education Matter?
(Journal article; Peer reviewed, 2015)The ability of teachers to learn and develop at work is important for the quality of their performance and their well-being. However, research has been ambiguous about what factors can improve it. Two reasons for this ... -
Technological innovation systems for biorefineries: a review of the literature
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The concept of a bioeconomy can be understood as an economy where the basic building blocks for materials, chemicals, and energy are derived from renewable biological resources. Biorefineries are considered an integral ... -
Technology Opportunities in Nordic Energy System Transitions (TOP-NEST): Final report
(NIFU-rapport;2015:32, Research report, 2015-10)This report summarizes the outcomes of the 4-year research project “Technology Opportunities in Nordic Energy System Transitions (TOP-NEST). The project was funded by Nordic Energy Research, under the Sustainable Energy ... -
Teknisk-administrativt ansatte i universitets- og høyskolesektoren
(NIFU-rapport;2024-2, Report, 2024-02-26)Denne rapporten belyser ulike sider ved arbeidshverdagen til teknisk-administrativt ansatte i universitets- og høyskolesektoren, og er skrevet på oppdrag av Forskerforbundet. -
Teknologer i norsk næringsliv 1995-2001
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:8, Working paper, 2006-03)Målet med denne rapporten er å gi en kort beskrivelse av fordeling av avansert teknisk-naturvitenskapelig kompetanse i det norske næringslivet. -
Teknologer, realister og økonomer på arbeidsmarkedet: Kandidatundersøkelse tre år etter fullført utdanning blant teknologer, realister og økonomer
(NIFU-rapport;2015:30, Research report, 2015-10)Denne rapporten presenterer hovedresultater fra en undersøkelse som ble gjennomført vinteren/våren 2015 blant personer som fullførte teknologiske, naturvitenskapelige og økonomisk-administrative utdanninger våren 2012. ... -
Tematiske FoU-områder 2017
(NIFU Innsikt;2019-10, Others, 2019-04-23)Resultater fra FoU-undersøkelsen for 2017 viser at helse og omsorg var det største tematiske området med en ressursinnsats til FoU på litt over 11 milliarder kroner, etterfulgt av energi med nærmere 10 milliarder kroner. ... -
Tematiske FoU-områder 2019
(NIFU Innsikt;2021-7, Others, 2021-04-23)Resultater fra FoU-undersøkelsen for 2019 viser at helse og omsorg var det største tematiske FoU-området med over 12 milliarder kroner i driftsutgifter til FoU, etterfulgt av energi med nærmere 11 milliarder kroner. Blant ... -
Tematiske prioriteringer og teknologiområder i det norske forsknings- og innovasjonssystemet
(NIFU STEP-rapport;22-2007, Research report, 2007-10)I dette notatet viser vi overordnet statistikk om tematiske prioriteringer og teknologiområder i det norske forsknings- og innovasjonssystemet. Kapittel 1 presenterer hovedtall for 2005 etter tematiske områder og ... -
Tett på – nye arbeidsmåter og samspill mellom skole, barnehage og PPT: Delrapport 1 fra et modellutprøvingsprosjekt i tre kommuner
(Research report, 2023-11)Denne rapporten er den første forskningsrapporten i pilotutprøvingsprosjektet PPT Tett på. Tett på ble startet opp med finansiering av midler fra Utdanningsdirektoratet, i en oppfølging av Meld.st. 6 (2019-2020). Her ble ... -
The 2nd evaluation of the European Young Investigator Award Scheme (EURYI): Analysis of the first three calls for proposals
(NIFU STEP-rapport;3-2007, Research report, 2007-03)This evaluation of the European Young Investigator Awards Scheme (EURYI) analyses the first three EURYI Calls. The questions analysed include to what extent the target group of the scheme has been reached, whether the ... -
The Adoption of Technological and Organizational Innovations in a Traditional Public Hospital in Spain
(Publin report;D12-4, Research report, 2005-06) -
The biogas value chains in the Swedish region of Skåne
(Others, 2013-08-28) -
The cognitive benefits of learning computer programming: A meta-analysis of transfer effects
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Does computer programming teach students how to think? Learning to program computers has gained considerable popularity, and educational systems around the world are encouraging students in schools and even children in ... -
The developing field of workplace learning and the contribution of PIAAC
(Journal article; Peer reviewed, 2018)There has been a prolific production of research papers on workplace learning (WPL) during the last two decades. Several reviews of the field discuss the development of themes, the use of foundational terms and some different ... -
The development of diversity statistics for Norwegian research and higher education
(Others, 2018-09-12) -
The differential mortality of undesired infants in Sub-Saharan Africa
(Journal article; Peer reviewed, 2018)With high rates of infant mortality in sub-Saharan Africa, investments in infant health are subject to tough prioritizations within the household, in which maternal preferences may play a part. How these preferences will ... -
The effect of linguistic comprehension instruction on generalized language and reading comprehension skills: A systematic review
(Journal article; Peer reviewed, 2019)The linguistic comprehension programs included in this review display a small positive immediate effect on generalized outcomes of linguistic comprehension. The effect of the programs on generalized measures of reading ... -
The effects of performance-based research funding systems
(R-QUEST Policy Brief;2, Others, 2017)The effects of performance-based research funding systems are among the most contested issues in both science policy studies and broader academic discussions. A key question in these debates, the relationship between ... -
The electrification of Nordic road transport
(Science & Technology;10-2014, Others, 2014)