Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSmeby, Jens-Christian
dc.date.accessioned2020-07-23T12:17:14Z
dc.date.available2020-07-23T12:17:14Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2670035
dc.description.abstractI en god del studier av høyere utdanning brukes læreplan- eller "curriculum" begrepet i betydningen studieinnhold eller pensum. I dette notatet fokuseres det imidlertid på læreplan som et helhetsperspektiv hvor hensikten er å fange inn alt av betydning for elever og studenters læring, både det som foregår innenfor utdanningsinstitusjonen og ulike rammefaktorer av betydning. Sentrale spørsmål er hva som er utdanningens innhold, mål og arbeidsmåter, hvorfor utdanningen har disse målene og dette innholdet blant annet sett i forhold til samfunnets kompetansebehov og hvordan utdanningens mål og innhold best kan formidles for å føre til best mulig læring blant elever og studenter.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesU-notat;1998-1
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.titleRelevansen av læreplanbegrepet for studier av høyere utdanningen_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.subject.nsiSamfunnsvitenskapen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel