Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNæss, Terje
dc.date.accessioned2019-06-19T10:40:58Z
dc.date.available2019-06-19T10:40:58Z
dc.date.issued1993-12
dc.identifier.isbn827218-305-6
dc.identifier.issn0802-9342
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2601360
dc.description.abstractDe seneste 10-15 årene er det blitt iverksatt ulike utdanningspolitiske og organisasjonsmessige tiltak for å styrke kompetansen og bedre en vanskelig arbeidssituasjon ved sosialkontorene. I den senere tid er det dessuten blitt fokusert på saksbehandlingen i barnevernsaker. Fra mange hold hevdes det at disse sakene er spesielt kompetansekrevende og krever spesielle faglige og organisatoriske løsninger. Denne rapporten belyser om det har lyktes å redusere avgangen og bedre arbeidssituasjonen ved sosialkontorene. Spesielt drøftes problemområder i barneverntjenesten utfra hvordan barnevernarbeiderne selv opplever sin arbeidssituasjon. Rapporten er basert på en undersøkelse av sosionomer og barnevernpedagoger utdannet i 1985 og 1989, gjennomført av NAVFs utredningsinstitutt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUtredningsinstituttetnb_NO
dc.relation.ispartofseriesUtredningsinstituttet-rapport;1993-14
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSosionomer og barnevernpedagoger: arbeidsoppgaver og kompetansebehovnb_NO
dc.typeReportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal