dc.contributor.author | Næss, Terje | |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T10:40:58Z | |
dc.date.available | 2019-06-19T10:40:58Z | |
dc.date.issued | 1993-12 | |
dc.identifier.isbn | 827218-305-6 | |
dc.identifier.issn | 0802-9342 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2601360 | |
dc.description.abstract | De seneste 10-15 årene er det blitt iverksatt ulike utdanningspolitiske og organisasjonsmessige tiltak for å styrke kompetansen og bedre en vanskelig arbeidssituasjon ved sosialkontorene. I den senere tid er det dessuten blitt fokusert på saksbehandlingen i barnevernsaker. Fra mange hold hevdes det at disse sakene er spesielt kompetansekrevende og krever spesielle faglige og organisatoriske løsninger.
Denne rapporten belyser om det har lyktes å redusere avgangen og bedre arbeidssituasjonen ved sosialkontorene. Spesielt drøftes problemområder i barneverntjenesten utfra hvordan barnevernarbeiderne selv opplever sin arbeidssituasjon.
Rapporten er basert på en undersøkelse av sosionomer og barnevernpedagoger utdannet i 1985 og 1989, gjennomført av NAVFs utredningsinstitutt. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Utredningsinstituttet | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Utredningsinstituttet-rapport;1993-14 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Sosionomer og barnevernpedagoger: arbeidsoppgaver og kompetansebehov | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |