Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHoel, Marit
dc.contributor.authorMastekaasa, Arne
dc.contributor.authorArnesen, Clara Åse
dc.date.accessioned2019-06-17T13:35:31Z
dc.date.available2019-06-17T13:35:31Z
dc.date.issued1990-06
dc.identifier.isbn82-7218-240-8
dc.identifier.issn0802-9342
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2601064
dc.description.abstractI denne rapporten analyserer vi sentrale spørsmål knyttet til arbeidsbetingelser og lønn i offentlig og privat sektor blant fem grupper av høgskoleutdannede: Allmennlærere, førskolelærere, sykepleiere, ingeniører og kandidater med økonomisk - administrativ utdanning fra distriktshøgskolene. I den offentlige debatt er det framsatt en rekke antakelser om nivået på overganger fra offentlig til privat sektor blant høyere utdannet personale, og det er tidvis uttrykt bekymring over vanskelighetene med å rekruttere denne typen personell, både nå og i framtiden. Nivået på overganger fra offentlig til privat sektor er imidlertid lite dokumentert, og en har heller ikke gode data om hva de ulike gruppene har å vinne på slike overganger. I rapporten tar vi sikte på å besvare tre spørsmål: - Hvilke generelle arbeidsvilkår byr de to sektorene på for de fem gruppene vi har studert? - Hvor høye er overgangsratene fra offentlig til privat sektor, og hva påvirker nivået på overganger? - Hva innebærer overganger fra offentlig til privat sektor - og hva vinner de ulike gruppene rent lønnsmessig på overganger?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNAVFs utredningsinstituttnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNAVF-rapport;1990-4
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleOverganger fra offentlig til privat sektor blant høgskoleutdannede - Lønnsforskjeller, lønnsnivå og yrkesmuligheternb_NO
dc.typeReportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal