Blar i Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning på emneord "Videregående"
Viser treff 41-45 av 45
-
Videregående opplæring – progresjon, gjennomføring og tilgang til læreplasser: Forskjeller etter studieretning, fylke og kjønn og mellom elever med minoritets- og majoritetsbakgrunn
(NIFU skriftserie;2004-26, Research report, 2004-12)Denne rapporten er den andre i rekken av underveisrapporter fra et prosjekt om videregående opplæring som NIFU STEP utfører på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet (tidligere Læringssenteret). Prosjektet skal pågå til og med ... -
Yrkesfagelevers ulike tilpasninger til fagopplæring: En undersøkelse av elever i tre yrkesfaglige utdanningsprogram i videregående skole
(NIFU rapport;2013-16, Research report, 2013-06-05)Dette er den andre av to rapporter fra det såkalte Lekkasjeprosjektet. Dette har vært rettet inn mot å forstå hvorfor så mange av elevene som starter i yrkesfag, avbryter sin fagutdanning. Mens tidligere undersøkelser har ... -
Yrkesfagutdanning eller allmennutdanning for sektoren? En undersøkelse av elever og lærlinger i Helse- og sosialfag
(NIFU rapport;2012-30, Research report, 2012-07)NIFU har gjennomført en undersøkelse av elever og lærlinger innenfor helse- og sosialfag i videregående opplæring med det mål å bedre kunne forklare de mønstre vi ser på dette feltet, og som resulterer i at svært få av de ... -
Å lære gjennom samarbeid: Evaluering av satsingen på samarbeidslæring innenfor videregående opplæring i Akershus fylkeskommune
(NIFU-rapport;3-2003, Research report, 2003-07)Denne rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Akershus fylkeskommune. Rapporten gir en evaluering av Akershus fylkeskommune sin satsing på samarbeidslæring, og bygger på både kvantitative og kvalitative data. Rapporten ... -
Å redusere bortvalg - bare skolenes ansvar? En undersøkelse av bortvalg ved de videregående skolene i Akershus fylkeskommune skoleåret 2010-2011
(NIFU rapport;2012-6, Research report, 2012-04-23)I denne rapporten presenteres en studie av bortvalg ved de videregående skolene i Akershus i skoleåret 2010-2011. Prosjektet er gjennomført på oppdrag av Akershus fylkeskommune. Det er samlet inn både kvalitative og ...