Blar i Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning på forfatter "Gunnes, Hebe"
-
Utdanningsforskning i Norge 2011: Ressurser og resultater
Gunnes, Hebe; Rørstad, Kristoffer; Aksnes, Dag W. (NIFU rapport;2013-31, Research report, 2013-08)Etter avtale med Kunnskapsdepartementet og Norges forskningsråd har NIFU kartlagt ressurser og resultater innenfor utdanningsforskning. Vi ser på omfanget av ressurser til utdanningsforskning i 2011, sammenlignet med ... -
Utdanningsforskning i Norge 2013. Ressurser og resultater
Gunnes, Hebe; Rørstad, Kristoffer (NIFU rapport;2015:8, Research report, 2015-06-12)NIFU har kartlagt ressurser til utdanningsforskning i 2007, 2009, 2011 og 2013, og denne rapporten er dermed den fjerde i serien. For 2013 er det gjennomført en spørreundersøkelse. Definisjoner og spørsmål i den siste ... -
Utdanningsforskning i Norge 2015: Ressurser og resultater
Gunnes, Hebe; Hovdhaugen, Elisabeth; Olsen, Bjørn Magne (NIFU-rapport;2017:4, Research report, 2017-04)NIFU har for femte gang kartlagt norsk utdanningsforskning. Rapporten gir en oversikt over ressurser til forskning og utviklingsarbeid (FoU) på utdanningsfeltet målt i driftsutgifter og menneskelige ressurser. Vi har ... -
Utenlandske doktorgradskandidater ved NTNU i 2007, 2008 og 2009 og deres videre karriere i norsk akademia
Gunnes, Hebe (NIFU-arbeidsnotat;2011:7, Working paper, 2011-11-08)På oppdrag fra Tekna og NTNU har NIFU laget en kommentert tabellsamling om utenlandske og norske doktorgradskandidater innenfor realfag og teknologi ved NTNU som disputerte i 2007, 2008 og 2009. Doktorandene var tilknyttet ... -
Veien fra postdoktor til akademia: En statistisk analyse av postdoktorenes karriere ved utdannings- og forskningsinstitusjonene
Gunnes, Hebe; Børing, Pål (NIFU Arbeidsnotat;2015:15, Working Paper, 2015-10)Dette arbeidsnotatet inneholder en statistisk fremstilling av postdoktorenes karriere ved utdannings- og forskningsinstitusjonene, utarbeidet etter avtale med Norges forskningsråd. Notatet er basert på NIFUs Forskerperso ...