Blar i NIFU Open Access Archive på forfatter "Vaagland, Karin"
-
A balancing Act – Perceptions of how Teachers in Norwegian and Mathematics combine Digital and Analogue Devices
Wollscheid, Sabine; Tømte, Cathrine Edelhard; Aardalen, Henrikke Flittig; Vaagland, Karin; Vennerød-Diesen, Frida Felicia (Journal article, 2021) -
Etter- og videreutdanning innen digitalisering – tilbud og behov
Fevolden, Arne Martin; Tømte, Cathrine; Lyby, Lars; Vaagland, Karin (NIFU Arbeidsnotat;2018:6, Working paper, 2018-08)På oppdrag fra NTNU skal NIFU kartlegge universitets- og høgskolesektorens tilbud og etterspørsel av videreutdanningstilbud innenfor temaet ‘Digitalisering’. Kartleggingen inngår som kunnskapsgrunnlag i NTNUs interne arbeid ... -
Evaluering av «Tett på realfag». Status før implementeringen. Delrapport 1. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015-2019)
Siddiq, Fazilat; Larsen, Even Hellan; Reiling, Rune Borgan; Wollscheid, Sabine; Vaagland, Karin; Tømte, Cathrine (NIFU-rapport;2018:5, Research report, 2018-05)Norske myndigheter har lansert strategien «Tett på realfag» for perioden 2015–2019. Denne skal bidra til at barns og unges kompetanse forbedres i naturfag og matematikk. Et uttalt mål er at flere barn og unge skal prestere ... -
«Jeg bruker mye kopier når elevene trenger det» : En studie om hvorfor og hvordan lærere bruker supplerende materiale i grunnopplæringen
Wollscheid, Sabine; Røste, Rannveig; Vaagland, Karin (NIFU-rapport;2018:14, Research report, 2018-04)I flere tiår har lærere brukt supplerende materiale for eksempel papirkopier, i undervisningen ved siden av andre læremidler (Ipsos Media CT, 2016; SSB, 1983). I Norge reguleres denne kopieringen av «Kopieringsavtale for ... -
Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2018
Rogde, Kristin; Federici, Roger Andre; Vaagland, Karin; Wollscheid, Sabine (NIFU-rapport;2018:34, Research report, 2019-02)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en treårig rammeavtale for 2017–2019 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2018
Waagene, Erica; Vaagland, Karin; Larsen, Even Hellan; Federici, Roger Andre (NIFU-rapport;2018:19, Research report, 2018-06)NIFU har en treårig rammeavtale for 2017–2019 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. Undersøkelsene er kjent som Utdanningsdirektoratets spørringer. ... -
Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2019
Rogde, Kristin; Daus, Stephan; Pedersen, Cathrine; Vaagland, Karin; Federici, Roger Andre (NIFU-rapport;2019:8, Research report, 2019-06)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en treårig rammeavtale for 2017–2019 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge høsten 2017 : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere
Waagene, Erica; Larsen, Even Hellan; Vaagland, Karin; Federici, Roger Andre (NIFU-rapport;2017:31, Research report, 2017-01)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en treårig rammeavtale for 2017 – 2019 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge våren 2017
Federici, Roger Andre; Gjerustad, Cay; Vaagland, Karin; Larsen, Even Hellan; Rønsen, Ester; Hovdhaugen, Elisabeth (NIFU-rapport;2017:12, Research report, 2017-07)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en treårig rammeavtale for 2017 – 2019 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Vurdering for læring : Resultater og analyser av skoler og skoleeieres svar på spørsmål om vurderingspraksis
Larsen, Even Hellan; Vaagland, Karin; Federici, Roger Andre (NIFU-rapport;2017:24, Research report, 2017-09)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en treårig rammeavtale (2017–2019) med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ...