Blar i NIFU Open Access Archive på forfatter "Benner, Mats"
-
Centres of Excellence in the Nordic countries. A comparative study of research excellence policy and excellence centre schemes in Denmark, Finland, Norway and Sweden
Aksnes, Dag W.; Benner, Mats; Borlaug, Siri Brorstad; Hansen, Hanne Foss; Kallerud, Egil; Kristiansen, Ernst; Langfeldt, Liv; Pelkonen, Antti; Sivertsen, Gunnar (NIFU Working Paper;2012:4, Working paper, 2012-01)The PEAC project – with the full title: coping with globalization: how do Policies to promote Excellence Affect the research Community – aims at improving the knowledge base for research and innovation policy for the ... -
Excellence initiatives in Nordic research policies. Policy issues - tensions and options
Langfeldt, Liv; Borlaug, Siri Brorstad; Aksnes, Dag W.; Benner, Mats; Hansen, Hanne Foss; Kallerud, Egil; Kristiansen, Ernst; Pelkonen, Antti; Sivertsen, Gunnar (NIFU Working Paper;2013:10, Working Paper, 2013-06)This report presents results from a research project (PEAC) studying the impact of funding schemes for Centres of Excellence (CoE) in the Nordic countries. -
Mot en kunskapsbaserad forskningspolitik? En jämförande studie av några länder i Europa
Benner, Mats; Larsen, Katarina; Scordato, Lisa; Skule, Sveinung (NIFU rapport;2014-43, Research report, 2014-11)Hva kan Sverige lære av hvordan andre europeiske land har organisert sitt arbeid med forskningspolitiske analyser og kunnskapsgrunnlag for forskningspolitikken? Dette er hovedspørsmålet i rapporten, som er skrevet på oppdrag ... -
Nordiske universiteter og internasjonale universitetsrangeringer: Hva forklarer nordiske plasseringer og hvordan forholder universitetene seg til rangeringene?
Piro, Fredrik; Hovdhaugen, Elisabeth; Elken, Mari; Sivertsen, Gunnar; Benner, Mats; Stensaker, Bjørn (NIFU rapport;2014-25, Research report, 2014-08)På oppdrag fra Kunnskapsdepartementet har NIFU gjennomført en analyse av norske universiteters plassering på internasjonale rangeringer, der man spesielt har ønsket å sammenligne disse med hvordan andre nordiske universiteter ...