Blar i NIFU Open Access Archive på tittel
Viser treff 1617-1636 av 2828
-
MatAdapt – erfaringer fra pilotering av en adaptiv digital læringsressurs i matematikk for elever i videregående skole
(NIFU Arbeidsnotat;2017:6, Working paper, 2017-06)Prosjektet «Evaluering av adaptiv digital læring i matematikk» ble innvilget støtte fra Regionale Forskningsfond Hovedstadsregionen våren 2014. Prosjektets formål har vært å kartlegge elevenes læringsutbytte av den adaptive ... -
Match og mismatch mellom utdanning og arbeidsmarked i Norge
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Både fra et individuelt og et samfunnsmessig perspektiv er det et mål at det er godt samsvar mellom behovene i arbeidsmarkedet og utdanningssystemets kandidatproduksjon innenfor ulike utdanningsnivå og fagområder. Norge ... -
Matematikk på nye måter : Erfaringer fra pilotering av Dragonbox ved 10 skoler i Skedsmo kommune
(NIFU-rapport;2017:17, Research report, 2017-08)Denne rapporten presenterer resultatene fra følgeevalueringen av Dragonbox – et heldigitalt læreverk for å fremme tallforståelse i begynneropplæringen i pilotåret 2016/2017. Formålet har vært å belyse flere sider ved ... -
Mathematically Gifted Students’ Experience With Their Teachers’ Mathematical Competence and Boredom in School: A Qualitative Interview Study
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Måling av forskningsaktiviteten ved helseforetakene: Vitenskapelige artikler og doktorgrader som resultatindikatorer
(NIFU skriftserie;2003-1, Research report, 2003-01)I denne rapporten presenteres et utviklingsarbeid som NIFU har utført i 2001 og 2002 under ledelse av Norges forskningsråd (Medisin og helse) og etter oppdrag fra Helsedepartementet. Formålet med arbeidet har vært å finne ... -
Måling av innovasjonsaktiviteten i helseforetakene: En videreutvikling av de nasjonale indikatorene for innovasjon i helsesektoren
(NIFU Arbeidsnotat;2015-16, Working Paper, 2015-09)I denne rapporten foreslås en ny modell for måling og stimulering av innovasjon i helseforetakene. Modellen er basert på at man som datagrunnlag bruker den informasjonen som uansett blir til når tjenesteinnovasjon og ... -
Målrettede samfunnsoppdrag i Norge
(NIFU-rapport;2022:7, Research report, 2022-03) -
Measurement of R&D Output Profiles: Conceptual Framework and ‘State of the Art’
(NIFU skriftserie;1998:20, Research report, 1998-12)This report has been produced as part of the preparatory work of NIFU’s research programme “Profiling Output in Norwegian Research” and has to be read inconjuction with NIFU’s report on “Output and Effects of R&D: A ... -
Measuring Health R&D - Country: Norway
(U-notat;2000-7, Working paper, 2000)A starting point for a brief description of the Norwegian health science and innovation system (HSIS) may be the R&D expenditure in medicine and health, based on the R&D statistics for the latest available year (1997), see ... -
Measuring innovation capabilities in southern and northern Norway
(STEP Working Paper;9-1998, Working Paper, 1998-11) -
Measuring innovation in services
(IDEA Paper Series;6, Working Paper, 1998) -
Measuring mobility – some methodological issues
(STEP Report;13-2003, Research report, 2003-07-09)The paper discusses definitions of mobility, the choice of unit of observation for mobility (establishment or enterprise) and classifications of sectors of the economy. The rationale for the discussion is to find a good ... -
Measuring Public Innovation in Nordic Countries. Report on the Nordic Pilot studies - Analyses of methodology and results
(NIFU report;2011-40, Research report, 2011-11)This report presents findings from the Nordic pilot study which has been a central part of the joint Nordic research project ‘Measuring Public Innovation in Nordic Countries: Toward a common statistical approach’. The prime ... -
Measuring scientific contributions with modified fractional counting
(Journal article; Peer reviewed, 2019-04-02)We develop and propose a new counting method at the aggregate level for contributions to scientific publications called modified fractional counting (MFC). We show that, compared to traditional complete-normalized fractional ... -
Measuring the productivity of national R&D systems: Challenges in cross-national comparisons of R&D input and publication output indicators
(Journal article; Peer reviewed, 2016)We investigate methodological problems in measuring research productivity at the national level by comparing official R&D statistics from the OECD with publication data from the Web of Science. Data from 18 countries are ... -
Measuring the Relationship Between Resources and Outcomes in Higher Education in Norway
(NIFU skriftserie;2003-27, Research report, 2003-11)This report is an extended version of a paper presented at the 11th Transition in Youth (TIY) Conference in Funchal, Madeira 4.-6. September 2003 (“Competences and Careers”). The objective of the report is to analyse the ... -
Med doktorgrad i arbeidslivet: En undersøkelse basert på registerdata
(NIFU rapport;2012-41, Research report, 2012-11-13)I denne rapporten presenteres resultatet av en undersøkelse av personer som har avlagt doktorgraden ved norske universiteter og høgskoler og deres yrkeskarriere etter avlagt doktorgrad. Undersøkelsen er registerbasert. ... -
Mediating Public Concern in Biotechnology: A map of sites, actors and issues in Denmark, Finland, Norway and Sweden
(NIFU-rapport;2-2004, Research report, 2004-03)This publication is the first report from the Nordic research project Changing Contexts for Mediating Public Concern in the Assessment of Technoscience. Public Responses to Genetic Technologies in the Nordic Countries ... -
Medical Research in Norway: Bibliometric Indicators
(NIFU skriftserie;2003-9, Research report, 2003-04)The objective of this report is to provide a bibliometric profile of medical research in Norway. The presentation gives a short overview of different macro indicators based on scientific publishing, including analyses of ... -
Medierende betingelser for læring og danning – om bruk og betydning av digitale medier i et bachelorstudium i pedagogikk.
(Peer reviewed; Journal article, 2021)