dc.contributor.author | Enoksen, Jens-Are | |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T13:09:33Z | |
dc.date.available | 2020-07-21T13:09:33Z | |
dc.date.issued | 1995-05 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2669803 | |
dc.description.abstract | Det foreliggende U-notat består av to deler. I del 1 Studiestartvansker - overgangen fra
videregående skole til universitet gir vi en analyse av noen av de faglige og sosiale problemer begynnerstudentene opplever i møtet med Universitetet i Oslo. Studentene stilles imidlertid også overfor utfordringer av mer praktisk art. For mange vil overgangen til et stort og uoversiktlig universitetssystem i seg selv være problematisk. Riktignok møter studentene universitetet med ulike forutsetninger, men de fleste vil ha behov for praktisk og faglig informasjon både før, under og etter studiestart. For å møte dette behovet har Universitetet i Oslo satt i gang en rekke informasjonstiltak rettet mot begynnerstudenten. I del 2 Velkommen til Universitetet i Oslo - begynnerstudentenes bruk og vurdering av ulike tiltak, ser vi nærmere på denne informasjonsvirksomheten og hvordan den blir mottatt av studentene. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Utredningsinstituttet for forskning og høyere utdanning | en_US |
dc.relation.ispartofseries | U-notat;1995-2-2 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Søkelys på studieretten - en undersøkelse av nye examen philosophicum-studenter ved Universitetet i Oslo, høstsemesteret 1993. | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |
dc.subject.nsi | Samfunnsvitenskap | en_US |