Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEnoksen, Jens-Are
dc.date.accessioned2020-07-21T13:09:33Z
dc.date.available2020-07-21T13:09:33Z
dc.date.issued1995-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2669803
dc.description.abstractDet foreliggende U-notat består av to deler. I del 1 Studiestartvansker - overgangen fra videregående skole til universitet gir vi en analyse av noen av de faglige og sosiale problemer begynnerstudentene opplever i møtet med Universitetet i Oslo. Studentene stilles imidlertid også overfor utfordringer av mer praktisk art. For mange vil overgangen til et stort og uoversiktlig universitetssystem i seg selv være problematisk. Riktignok møter studentene universitetet med ulike forutsetninger, men de fleste vil ha behov for praktisk og faglig informasjon både før, under og etter studiestart. For å møte dette behovet har Universitetet i Oslo satt i gang en rekke informasjonstiltak rettet mot begynnerstudenten. I del 2 Velkommen til Universitetet i Oslo - begynnerstudentenes bruk og vurdering av ulike tiltak, ser vi nærmere på denne informasjonsvirksomheten og hvordan den blir mottatt av studentene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUtredningsinstituttet for forskning og høyere utdanningen_US
dc.relation.ispartofseriesU-notat;1995-2-2
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSøkelys på studieretten - en undersøkelse av nye examen philosophicum-studenter ved Universitetet i Oslo, høstsemesteret 1993.en_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.subject.nsiSamfunnsvitenskapen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal