Show simple item record

dc.contributor.authorEnoksen, Jens-Are
dc.date.accessioned2020-07-21T13:09:33Z
dc.date.available2020-07-21T13:09:33Z
dc.date.issued1995-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2669803
dc.description.abstractDet foreliggende U-notat består av to deler. I del 1 Studiestartvansker - overgangen fra videregående skole til universitet gir vi en analyse av noen av de faglige og sosiale problemer begynnerstudentene opplever i møtet med Universitetet i Oslo. Studentene stilles imidlertid også overfor utfordringer av mer praktisk art. For mange vil overgangen til et stort og uoversiktlig universitetssystem i seg selv være problematisk. Riktignok møter studentene universitetet med ulike forutsetninger, men de fleste vil ha behov for praktisk og faglig informasjon både før, under og etter studiestart. For å møte dette behovet har Universitetet i Oslo satt i gang en rekke informasjonstiltak rettet mot begynnerstudenten. I del 2 Velkommen til Universitetet i Oslo - begynnerstudentenes bruk og vurdering av ulike tiltak, ser vi nærmere på denne informasjonsvirksomheten og hvordan den blir mottatt av studentene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUtredningsinstituttet for forskning og høyere utdanningen_US
dc.relation.ispartofseriesU-notat;1995-2-2
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSøkelys på studieretten - en undersøkelse av nye examen philosophicum-studenter ved Universitetet i Oslo, høstsemesteret 1993.en_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.subject.nsiSamfunnsvitenskapen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal