Blar i NIFU Open Access Archive på emneord "Yrkesopplæring"
Viser treff 1-5 av 5
-
Evaluering av vekslingsmodell i fag- og yrkesopplæringen: Delrapport 3
(NIFU Arbeidsnotat;2017:14, Working paper, 2018-01)Dette er den tredje delrapporten i evalueringen av forsøk med vekslingsmodeller i fag- og yrkesopplæringen. Den samlede evalueringsperioden er 2014 til 2018. Prosjektet er et samarbeid mellom Fafo og NIFU. Denne delrapporten ... -
Kunnskapsgrunnlag og faglige perspektiver for en studie av kvalitet i fag- og yrkesopplæringen: Rapport 1 Forskning på kvalitet i fag- og yrkesopplæringen
(Fafo-rapport;2012:46, Research report, 2012-05)Dette er første rapport fra prosjektet "Forskning på kvalitet i fag- og yrkesopplæringen". Rapporten er ikke basert på ny forskning eller nye data, men er tenkt som en introduksjon til forskningsfeltet og prosjektet. Den ... -
Kvalitet i fag- og yrkesopplæringen Fokus på opplæringen i bedrift: Rapport 3 Forskning på kvalitet i fag- og yrkesopplæringen
(NIFU rapport;2014-12, Research report, 2014-03)De høye sysselsettingstallene kan tolkes som et uttrykk for at faglærte generelt har en kompetanse som er etterspurt i det norske arbeidsmarkedet. Som vi påpekte i den forrige rapporten fra prosjektet, må vi likevel være ... -
Kvalitet i fag- og yrkesopplæringen Fokus på skoleopplæringen: Rapport 2 Forskning på kvalitet i fag- og yrkesopplæringen
(NIFU rapport;2013-21, Research report, 2013-04-17)Rapport 2 fra prosjektet Forskning på kvalitet i fag- og yrkesopplæringen har opplæringen i skole som sitt hovedtema. Dette er utgangspunktet for både kapittel 1 og 2. Kapittel 3 tar også for seg det nasjonale kvalitetsv ... -
Å bli helsefagarbeider: En kvalitativ undersøkelse av overganger mellom skole og læretid, og mellom læretid og arbeidsliv blant ungdom i helsearbeiderfaget
(NIFU rapport;2013-5, Research report, 2013-01-22)Tema for denne rapporten er rekruttering av lærlinger til helsefagarbeideryrket. Hovedformålet har vært å undersøke hvorfor så mange elever i helsefagarbeiderutdanningen velger å ta påbygging til studiespesialisering i ...