• Bruken av læringsutbyttebeskrivelser: En kunnskapsoppsummering 

      Flobakk-Sitter, Fride; Fossum, Lone Wanderås (NIFU-rapport;2022:29, Research report, 2022-12)
      NIFU har på vegne av Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen (NOKUT) laget en forenklet systematisk kunnskapsoppsummering om bruken av læringsutbyttebeskrivelser i høyere utdanning og høyere yrkesfaglig utdanning. ...
    • Fleksibel opplæring for voksne : En kunnskapsoppsummering 

      Wollscheid, Sabine; Bergene, Ann Cecilie; Olsen, Dorothy Sutherland (NIFU-rapport;2020:29, Research report, 2020-12)
      På oppdrag fra Kompetanse Norge har NIFU laget en kunnskapsoppsummering over internasjonal og nasjonal forskning om betydningen av ulike dimensjoner i fleksibel opplæring og betydningen av fleksibilitet i opplæringen for ...
    • Forskning på straffesakskjeden 2006–2018 : En forenklet kunnskapsoppsummering («rapid review») 

      Schwach, Vera; Wollscheid, Sabine (NIFU Arbeidsnotat;2019:2, Working paper, 2019-02)
      På oppdrag fra Norges forskningsråd har NIFU utført en forenklet, men systematisk kunnskapsoppsummering av forskning på straffesakskjeden, nasjonalt og internasjonalt. Hovedhensikten har vært å belyse omfanget og den ...
    • Kvalitet i praksisperioden : En kunnskapsoppsummering om praksis i profesjonsutdanninger 

      Flobakk-Sitter, Fride; Ballo, Jannike Gottschalk; Hovdhaugen, Elisabeth; Fossum, Lone Wanderås; Karlstrøm, Henrik (NIFU-rapport;2023:11, Research report, 2023-06)
      I denne rapporten presenterer NIFU en forenklet systematisk kunnskapsoppsummering om kvalitet i praksisperioden ved utvalgte profesjonsutdanninger. Her presenteres og oppsummeres relevant norsk og europeisk forskningslitteratur ...
    • Yrkesutdanninger med svak forankring i arbeidslivet: En kunnskapsoppsummering 

      Høst, Håkon; Reegård, Kaja; Reiling, Rune Borgan; Skålholt, Asgeir; Tønder, Anna Hagen (NIFU-rapport;2015-16, Research report, 2015-05)
      Rapporten inneholder en kunnskapsoppsummering basert på forskningsbasert og annen dokumentert kunnskap om fire videregående yrkesfagprogrammers problemer og utfordringer med forankringen i arbeidslivet, Helse og oppvekst, ...