Blar i NIFU Open Access Archive på tittel
Viser treff 2555-2574 av 2807
-
Tilgang på artianere og nye elever til gymnaset
(NAVF-melding;1976-9, Report, 1976-07)Denne meldingen gir oversikter over elevtall i første klasse i gymnaset og antall uteksaminerte fra gymnaset i 1975 sammenlignet med tidligere år. Den inneholder opplysninger om elevfrekvens og artianerfrekvens for hele ... -
Tilgang på artianere og nye elever til gymnaset
(NAVF-melding;1972-4, Report, 1972-08)Denne melding gir oversikter over elevtall i første klasse i gymnaset og antall uteksaminerte fra gymnaset i 1971 sammenliknet med tidligere år. Den inneholder opplysninger om elevfrekvens og artianerfrekvens for hele ... -
Tilgang på artianere og nye elever til gymnaset
(NAVF-melding;1973-2, Report, 1973-05)Denne meldingen gir oversikter over elevtall i første klasse i gymnaset og antall uteksaminerte fra gymnaset i 1972 sammenliknet med tidligere år. Den inneholder opplysninger om elevfrekvens og artianerfrekvens for hele ... -
Tilgang på artianere og nye elever til gymnaset
(NAVF-melding;1971-1, Report, 1971-08)Denne melding gir oversikter over elevtall i første klasse i gymnaset og antall uteksaminerte fra gymnaset i 1970 sammenliknet med tidligere år. Den inneholder opplysninger om elevfrekvens og artianerfrekvens for hele ... -
Tilgang på nye studenter og samlet antall studenter ved norske og utenlandske læresteder
(NAVF-melding;1964-4, Report, 1964-04-10) -
Tilgang på nye studenter og samlet antall studenter ved norske og utenlandske læresteder i 1959.
(NAVF-melding;1960-4, Report, 1960-03)Som følge av studieordningene og registreringsmåten i de åpne studier er det vanskelig å gi helt sikre opplysninger om den årlige tilgangen på nye studenter. Det mest aktuelle mål for tilgangen er tallet på immatrikulerte. ... -
Tilgang på nye studenter og samlet antall studenter ved norske og utenlandske læresteder i 1960.
(NAVF-melding;1961-1, Report, 1961)Som følge av studieordningene og registreringsmåten i de åpne studier er det vanskelig å gi helt sikre opplysninger om den årlige tilgangen på nye studenter. Det mest aktuelle mål for tilgangen er tallet på immatrikulerte. ... -
Tilgang på nye studenter og samlet antall studenter ved norske og utenlandske læresteder i 1961
(NAVF-melding;1962-2, Report, 1962-07)Som følge av studieordningene og registreringsmåten i de åpne studier er det vanskelig å gi helt sikre opplysninger om den årlige tilgangen på nye studenter. Det mest aktuelle mål for tilgangen er tallet på immatrikulerte. ... -
Tilgang på nye studenter og samlet antall studenter ved norske og utenlandske læresteder i 1962
(NAVF-melding;1963-2, Report, 1963-06)I tabellene nedenfor er tallet på immatrikulerte i 1962 ved universitetene i Oslo og Bergen fordelt på fag og sammenliknet med tallene for årene 1955-1961. Fordelingen på fag bygger på de opplysninger studentene selv gir ... -
Tilgangen på nye studenter og samlet antall studenter ved norske og utenlandske læresteder
(NAVF-melding;1965-1, Report, 1965-07-21)I 1964 begynte 5.250 norske studenter ved universitet og høgskoler i inn- og utland. Av disse begynte 3.060 ved universitetene i Norge, 1.270 ved høgskolene og 920 i utlandet. Den samlede tilgang lå 17% høyere enn året før ... -
Tilgangen på nye studenter og samlet antall studenter ved norske og utenlandske læresteder
(NAVF-melding;1967-3, Report, 1967-06)I 1966 begynte vel 5.500 norske studenter ved universitet og høgskoler i inn- og utland. Av disse begynte vel 3.000 ved universiteter i Norge, 1.600 ved høgskolene og ca. 800 i utlandet. Den samlede tilgang var 200 flere ... -
Tilgangen på nye studenter og samlet antall studenter ved norske og utenlandske læresteder i 1965
(NAVF-melding;1966-1, Report, 1966-09)I 1965 begynte ca. 5.300 norske studenter ved universitet og høgskoler i inn- og utland. Av disse begynte vel 3.000 ved universiteter i Norge, vel 1400 ved høgskolene og ca. 800 i utlandet. Den samlede tilgang var omtrent ... -
Tilgjengelighet av publiserte instrumenter for potensielle temaer i Elevundersøkelsen: Forstudie for Utdanningsdirektoratet
(NIFU Arbeidsnotat;2022:3, Working paper, 2022-11)Utdanningsdirektoratet ønsker å revidere Elevundersøkelsen. I denne prosessen har Utdanningsdirektoratet valgt ut temaer basert på juridisk hjemmel i opplæringsloven og læreplanen. Som et ledd i prosessen med revidering, ... -
Tilretteleggingsutfordringer i høyere utdanning før og nå: En studie av tilrettelegging i høyere utdanning i lys av lovendringer og målsetting om å sikre høyere utdanning for en mer mangfoldig studentmasse
(NIFU STEP rapport;2010-47, Research report, 2010-12)Bakgrunnen for prosjektet var å få mer kunnskap om hvilke utfordringer lærestedene opplever når mangfoldspolitikk skal iverksettes i praksis. Forskningsprosjektet tar for seg sentrale lover og virkemidlene i mangfoldspolitikken ... -
Tilskuddsordning for kompetanseutvikling: Sammenstilling og rapportering
(NIFU-rapport;2022:14, Research report, 2022-09)Denne rapporten er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og baserer seg på datamateriale levert av Utdanningsdirektoratet. I rapporten ser vi på hvordan deltakerne i de ulike tiltakene har besvart spørreskjema om ... -
Tiltak mot frafall ved Det humanistiske fakultet, Universitetet i Oslo
(NIFU-rapport;2014-47, Research report, 2014-12)Tema for denne rapporten er tiltak for å forhindre frafall i humanistiske fag. Rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Det humanistiske fakultet ved Universitetet i Oslo, som har hatt utfordringer i forhold til frafall og ... -
Tjenestesektoren i det økonomiske helhetsbildet
(STEP Report;11-1994, Research report, 1994-08) -
Tjenesteytende næringer - økonomi og teknologi
(STEP Report;13-1994, Research report, 1994-09) -
To år med regionale forskningsfond: Rapport fra følgeevalueringen
(NIFU rapport;2012-1, Research report, 2012-01-10)Ordningen med regionale forskningsfond ble iverksatt i januar 2010 og har nå vært i virk-somhet i to år. Følgeevalueringen ble satt i gang i januar 2011 og skal pågå i tre år, og det skal leveres en rapport hvert år. Herved ... -
To fight or demonstrate? Micro foundations of inequality and conflict
(Peer reviewed; Journal article, 2022)