Browsing NIFU Open Access Archive by Title
Now showing items 1834-1853 of 2807
-
Norske vekstnæringer på 90-tallet
(STEP Report;6-2000, Research report, 2000-12) -
Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid? Delrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever
(NIFU-rapport;2022:26, Research report, 2022-12)Prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever gjennomføres på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet av NIFU i samarbeid med forskere ved Høgskolen i Innlandet, MultiLing ved Universitetet i Oslo samt ... -
Norskspråklige vitenskapelige tidsskrifter i humaniora og samfunnsvitenskap. Forfatterkrets, formål og mulighet for åpen tilgang
(NIFU-arbeidsnotat;2013:14, Working Paper, 2013-09)Formålet denne undersøkelsen av norskspråklige vitenskapelige tidsskrifter er å kartlegge tidsskriftenes formål, innhold og forfatterkrets med tanke på muligheten for å innføre en finansieringsmodell som kan gi tidsskriftene ... -
Norway’s scientific collaboration with China and South Korea in a global context: An analysis based on articles in Web of Science
(NIFU Arbeidsnotat;2023:1, Working paper, 2023-08)This report presents the results of a small study commissioned by the Norwegian Ministry of Education and Research with the aim of mapping Norway’s scientific collaboration with China and South-Korea within the context of ... -
Norway’s scientific collaboration with China in a global context: An analysis based on articles in Web of Science
(NIFU Arbeidsnotat;2022:1, Working paper, 2022-03)This Working Paper presents the results of a small study commissioned by the Norwegian Ministry of Education and Research with the aim of mapping scientific collaboration between Norway and China within the context of ... -
Norwegian Doctoral Degrees in Chemistry - Statistics from the Doctoral Degree Register
(U-notat;1996-13, Working paper, 1996-11)From 1991 until the spring 1996, 2,800 doctoral degrees were conferred by Norwegian higher education institutions. Of these, 765 or slightly more than one fourth were taken in science and technology. Of these, 151 were ... -
Norwegian experiences with EuroGraduate 2022: Implementation and adaptation
(NIFU Working Paper;2023:13, Working paper, 2023-11) -
Norwegian Fulbright Grantee Survey
(NIFU STEP Working Paper;2005:21, Working Paper, 2005-06-30)This report presents the findings of a survey covering recipients of Fulbright scholarships in Norway between 1990 and 2005. The main focus of the survey is to shed light on the value and benefits of the scholarship to its ... -
Norwegian Input-Output Clusters and Innovation Patterns
(STEP Report;15-1998, Research report, 1998-11) -
Norwegian participation in the ERASMUS Programme
(NIFU skriftserie;2001-21, Research report, 2001-10)This report is concerned with Norwegian participation in the ERASMUS programme and has been commissioned by the Norwegian Ministry of Education, Research and Church Affairs. The first part of the report comprises a summary ... -
Norwegian Polar Research and Svalbard Research: Publication Analysis
(NIFU Report;2017:6, Research report, 2017-05)Som ledd i en pågående evaluering av norsk polarforskning, har NIFU gjennomført en publiserings- og siteringsanalyse av denne forskningen. Analysen omfatter norsk polarforskning generelt og norsk og utenlandsk forskning ... -
Norwegian polar research, High North research and research in Svalbard : A mapping survey 2018
(NIFU-rapport;2019:24, Research report, 2020-01)This report presents a mapping of Norwegian polar research, High North research and research in Svalbard. The study is carried out by the Nordic Institute for Studies in Innovation, Research and Education (NIFU) as part ... -
Norwegian R&D and the Central and Eastern European Countries
(U-notat;1993-2, Working paper, 1993)The international dimension is Norwegian R&D is increasingly seen as an important one. Events in eastern Europe have given the scientific community in Norway greater possibility for professional exchange and cooperation ... -
The Norwegian vocational college: heterogenous aggregate of intermediate educations, or a parallel pillar to higher academic education?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)For long the Norwegian vocational college was placed in the periphery of general system formation policies in education and remained a residual in technical education, based on praxis values and local support from industry. ... -
Notat om evaluering av idrettsforskningsprogrammet.
(U-notat;1993-14, Working paper, 1993-12-30)I brev av 23.07.93 og 30.08.93 fra Norges forskningsråd har Utredningsinstituttet fått i oppdrag å lage en plan/skisse til til evaluering av Idrettsforskningsprogrammet. -
Notat om innovasjon i offentlig sektor - til utvikling av kompetansegrunnlaget for VIOS
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2005:3, Working Paper, 2005-02-16)Bakgrunnen for dette notatet er Norges forskningsråds forslag om et nytt forskningsprogram om 'Verdiskapende innovasjon i offentlig sektor 2005-2016' (VIOS). Målsettingen med dette notatet er å belyse noen tema og ... -
A note on survey methodology: Documentation of data from the Re-structure survey among academic staff spring 2021
(NIFU Working Paper;2021:13, Working paper, 2021-09)This note on methodology describes the questionnaire, sample and data gathering process of a survey conducted by NIFU in connection to the Re-structure project, a four-year project funded by the Research Council of Norway ... -
NTNFs stipendiater - En evaluering av NTNFs doktorgradsprogram
(NAVF-rapport;1990-9, Report, 1990-10)Denne rapporten kartlegger ulike sider ved NTNFs doktorgradsstipend i teknologi og naturvitenskap og ved lærestedenes doktorgradsprogrammer sett fra stipendiatenes side. Undersøkelsen tar for seg stipendiatenes ... -
Ny årsrekord – over 1 600 tok doktorgrad i 2020
(NIFU Innsikt;2021-5, Others, 2021-03-18)1634 personer avla doktorgrad ved norske læresteder i 2020. Dette er 51 flere enn i 2019, eller en økning på 3 prosent. Hele veksten gjelder grader innenfor medisin og helsefag. Gjennomsnittsalderen blant de nye doktorene ... -
Ny rammeplan i SFO : Evaluering av innføring av ny rammeplan for SFO, delrapport 2
(Research report, 2023)Denne rapporten tar for seg innføringen av rammeplanen for SFO og bygger på kvalitative intervjuer og seminararbeid fra syv ulike caser.