Blar i NIFU Open Access Archive på emneord "Kompetanseutvikling"
Viser treff 1-9 av 9
-
Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper. Delrapport
(NIFU-rapport;2018:16, Research report, 2018-06)Språkløyper; Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving (2016–2019) er igangsatt av Kunnskapsdepartementet og har som et overordnet mål en systematisk og helhetlig styrking av språk-, lese- og skriveferdigheter hos ... -
Evaluering av Kompetanseløftet 2015. Underveisrapport 2
(NIFU STEP rapport;3-2010, Research report, 2010-01)Den forliggende rapporten følger opp og oppdaterer mye av det som ble presentert i den første underveisrapporten fra NIFU STEP (Høst m.fl. 2009), men tar også opp noen nye tema, blant annet etter- og videreutdanning. ... -
Evaluering av tjenestestøtte til kommunalt barnevern : Organisering, implementering og gjennomføring av tjenestestøtten – delrapport 1
(NIFU-rapport;2018:6, Research report, 2018-02)For å styrke kompetansen i det kommunale barnevernet har Barne- ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) iverksatt et tiltak for å utvikle og støtte kompetansen. På oppdrag fra Bufdir gjennomfører NIFU en evaluering av ... -
Kompetanseutvikling blant yrkesfaglærere: En undersøkelse basert på OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS)
(NIFU-rapport;2016:6, Research report, 2016-03)Som bidrag til et kunnskapsgrunnlag for å videreutvikle en strategi for kompetanseutvikling for yrkesfaglærere – Yrkesfaglærerløftet – har Utdanningsdirektoratet på vegne av Kunnskapsdepartementet bedt NIFU om å foreta en ... -
Kompetanseutvikling og livslang læring blant seniorer innenfor akademikeryrker
(NIFU-rapport;2019:14, Research report, 2019-09)Dette prosjektet er gjennomført av Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) på oppdrag fra Senter for seniorpolitikk, Tekna og Econa. Oppdragsgiverne ønsket et oppdatert kunnskapsgrunnlag ... -
Læring i arbeidslivet: Et innblikk i hvordan Spekter-medlemmer jobber med kompetanseplanlegging og kompetanseutvikling
(NIFU Arbeidsnotat;2021:19, Working paper, 2021-12)Denne rapporten er resultatet av et oppdrag for Arbeidsgiverforeningen Spekter. Målet har vært å få en bedre forståelse for hvordan læring i arbeidslivet foregår, og en oppdatert oversikt over hvordan noen av Spekters ... -
Partnerskap for felles læring? Betydningen av tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling for lærerutdanningene ved Universitetet i Stavanger
(NIFU-rapport;2022-13, Research report, 2022-06)Denne rapporten undersøker hvilken betydning tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling har hatt for lærerutdanningene ved Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora (UH-fakultetet) ved Universitetet i Stavanger. ... -
Resultater fra TALIS 2013. Norske funn fra ungdomstrinnet i internasjonalt lys
(NIFU-arbeidsnotat;2014:10, Working Paper, 2014-06)OECDs Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2008 var den første større internasjonale komparative undersøkelse blant lærere og skoleledere som kastet lys over temaer og forhold som anses som sentrale for god ... -
Tilskuddsordning for kompetanseutvikling: Sammenstilling og rapportering
(NIFU-rapport;2022:14, Research report, 2022-09)Denne rapporten er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og baserer seg på datamateriale levert av Utdanningsdirektoratet. I rapporten ser vi på hvordan deltakerne i de ulike tiltakene har besvart spørreskjema om ...