Blar i NIFU Open Access Archive på tittel
Viser treff 242-261 av 2835
-
Degree completion in short professional courses: does family background matter?
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Degrowth or green growth: A reflection on the recent public discourse in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This study offers a reflection about the ongoing debate on “degrowth” and “green growth”, as depicted in the Norwegian mass media. It addresses the following two interrelated research questions. How do the topics of public ... -
Delrapport 1 fra evaluering av forsøk med halvårsvurdering med én eller to karakterer i norsk: Litteraturstudie
(NIFU-rapport;2015:33, Research report, 2015-12)Utdanningsdirektoratet gjennomfører et forsøk hvor et utvalg videregående skoler og skoler med ungdomstrinn prøver ut halvårsvurdering med én eller to karakterer i norsk istedenfor ordinært tre karakterer i henholdsvis ... -
Delrapport 2 fra evaluering av forsøk med halvårsvurdering med én eller to karakterer i norsk: Erfaringer fra forsøket i videregående skole
(NIFU-rapport;2016:29, Research report, 2016-11)Høsten 2013 satte Utdanningsdirektoratet på oppdrag av Kunnskapsdepartementet i gang et forsøk med redusert antall karakterer i halvårsvurderingen i norskfaget på Vg1 og Vg2 på studieforberedende utdanningsprogram. Fra ... -
Delrapport fra evaluering av pilotering av ordning med lærerspesialister: Lokal planlegging, oppstart ved skolene og de første erfaringene fra pilotering av lærerspesialistordningen i norsk og realfag
(NIFU-rapport;2016:19, Research report, 2016-10)På oppdrag fra Kunnskapsdepartementet gjennomfører Utdanningsdirektoratet pilotering av ordning med lærerspesialister i realfag og norsk. Piloteringen strekker seg over to skoleår fra og med høsten 2015 til og med våren ... -
Deltaker eller tilskuer? En casestudie om vilkår for deltakelse og samarbeidslæring i et nettbasert masterprogram i økonomi og ledelse (MBA)
(Journal article; Peer reviewed, 2019-03-08)Nettstudier, her forstått som distribuert undervisning tilrettelagt via internett, er et stadig mer aktuelt tema innen høyere utdanning. Det økte antallet nettstudenter har flere årsaker: fremveksten av nye studentgrupper, ... -
Deltakerundersøkelsen 2013. Resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien "Kompetanse for kvalitet"
(NIFU rapport;2013-35, Research report, 2013-10-15)I denne rapporten presenteres resultater fra Deltakerundersøkelsen 2013, en spørreundersøkelse rettet mot ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien Kompetanse for kvalitet. Strategien Kompetanse ... -
Deltakerundersøkelsen 2014: Resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien "Kompetanse for kvalitet"
(NIFU rapport;2014-36, Research report, 2014-09-29)Rapporten presenterer resultater fra en spørreundersøkelse, Deltakerundersøkelsen 2014, rettet mot lærere som har tatt videreutdanning i regi av strategien Kompetanse for kvalitet. Hensikten er å undersøke hvordan de som ... -
Deltakerundersøkelsen 2015: Resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor satsingen «Kompetanse for kvalitet»
(NIFU-rapport;2015:26, Research report, 2015-09)Denne rapporten presenterer funn fra Deltakerundersøkelsen 2015. Undersøkelsen er rettet mot lærere i skolen som har tatt videreutdanning innenfor satsingen Kompetanse for kvalitet. Satsingen har som mål å gi elevene økt ... -
Deltakerundersøkelsen 2016: Resultater fra en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for kvalitet»
(NIFU-rapport;2016:28, Research report, 2016-09)Denne rapporten er skrevet på oppdrag for Utdanningsdirektoratet. Rapporten presenterer resultater fra Deltakerundersøkelsen 2016, en spørreundersøkelse rettet mot lærere som har tatt videreutdanning i regi av strategien ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2022: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakerne i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2021–2022
(NIFU-rapport;2022:21, Research report, 2022-10)Denne rapporten er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Rapporten presenterer resultater fra Modulbasert lederutdanning 2022, en spørreundersøkelse rettet mot deltakere på modulbasert videreutdanning for ledere. ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2023: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakerne i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2022–2023
(NIFU-rapport;2023:19, Research report, 2023-10)Denne rapporten fra en undersøkelse blant deltakere i modulbasert lederutdanning studieåret 2022–2023, er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Den handler om deres opplevelse av utdanningen og hvilket læringsutbytte ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehageansatte 2017: Resultater fra en spørreundersøkelse blant ansatte i barnehagen som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for fremtidens barnehage»
(NIFU-rapport;2017:23, Research report, 2017-09)Denne rapporten er skrevet på oppdrag for Utdanningsdirektoratet. Rapporten presenterer resultater fra Deltakerundersøkelsen for barnehager 2017, en spørreundersøkelse rettet mot barnehageansatte som har tatt videreutdanning ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehageledere 2022: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på styrerutdanningen
(NIFU-rapport;2023:7, Research report, 2023-05)Denne rapporten er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Rapporten presenterer resultater fra Deltakerundersøkelsen for styrerutdanningen 2022, en spørreundersøkelse rettet mot barnehageledere som har tatt ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehageledere 2023: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på styrerutdanningen
(NIFU-rapport;2024:9, Research report, 2024-05)Denne rapporten presenterer resultater fra Deltakerundersøkelsen for styrerutdanningen 2023, og er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Deltakerundersøkelsen er en spørreundersøkelse rettet mot barnehageledere ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehagelærere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant barnehagelærere som har tatt videreutdanning
(NIFU-rapport;2021:18, Research report, 2021-11)Denne rapporten presenterer resultater fra deltakerundersøkelsen for barnehagelærere 2021, en spørreundersøkelse rettet mot deltakere i videreutdanning i studieåret 2020/2021. -
Deltakerundersøkelsen for barnehagelærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud
(NIFU-rapport;2022:25, Research report, 2022-10)Denne rapporten er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Rapporten presenterer resultater fra Deltakerundersøkelsen 2022, en spørreundersøkelse rettet mot barnehagelærere som har tatt videreutdanning. Hensikten ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehagelærere 2023: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud
(NIFU-rapport;2023:20, Research report, 2023-11)Denne rapporten er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Rapporten presenterer resultater fra Deltakerundersøkelsen 2023, en spørreundersøkelse rettet mot barnehagelærere som har tatt videreutdanning. Hensikten ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehagestyrere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant barnehagestyrere som har tatt videreutdanning
(NIFU-rapport;2021:19, Research report, 2021-11)Denne rapporten handler om barnehagestyreres erfaringer med å ta videreutdanning. Rapporten gjør rede for opplevelser av studiet og tilretteleggingen, og hvilket utbytte de sitter igjen med. I tillegg presenteres funn om ... -
Deltakerundersøkelsen for den nasjonale rektorutdanningen 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på rektorutdanningen
(NIFU-rapport;2022-6, Research report, 2022-03)Denne rapporten er skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Rapporten presenterer resultater fra Deltakerundersøkelsen for den nasjonale rektorutdanningen 2021, en spørreundersøkelse rettet mot deltakere på ...