Browsing NIFU Open Access Archive by Title
Now showing items 2355-2374 of 2835
-
Spørsmål til Skole-Norge våren 2017
(NIFU-rapport;2017:12, Research report, 2017-07)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en treårig rammeavtale for 2017 – 2019 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse i forbindelse med evalueringen av fagfornyelsen
(NIFU-rapport;2022:15, Research report, 2022-08)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. Dette ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2021
(NIFU-rapport;2021:25, Research report, 2021-12)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2022
(NIFU-rapport;2022:30, Research report, 2022-12)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2023
(NIFU-rapport;2023:26, Research report, 2023-12)NIFU – Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning – har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2021
(NIFU-rapport;2021:11, Research report, 2021-06)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2022
(NIFU-rapport;2022:11, Research report, 2022-06)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2023
(NIFU-rapport;2023:10, Research report, 2023-06)NIFU har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. Undersøkelsene er kjent som Utdanningsdirektoratets spørringer. Temaene for ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Tabellrapport fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelser blant skoler og skoleeiere våren 2009
(NIFU STEP rapport;2009-33, Research report, 2009-09)Norsk Institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU STEP) har inngått en treårig rammeavtale med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Stabile doktorgradstall i 2019 – så vidt ny årsrekord
(NIFU Innsikt;2020-2, Others, 2020-03-30)Det ble avlagt 1 583 doktorgrader ved norske læresteder i 2019. Dette var 19 flere enn året før, og antallet er det høyeste hittil. Økningen fra 2018 til 2019 tilsvarer vel 1 prosent. Dette er likevel en svakere utvikling ... -
Standardization of (higher) education in Europe – policy coordination 2.0?
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The European educational landscape is changing. Education remains formally under the sphere of the nation states and has traditionally been resistant towards EU involvement. Several recent initiatives from joint policy-making ... -
State ownership and innovation in the Norwegian corporate governance debate
(STEP Report;14-2002, Research report, 2002-12) -
Staten og IT-kompetansen: Offer eller aktivist?
(STEP Working Paper;9-1999, Working Paper, 1999-12) -
Statens kompetansebehov i den digitale fremtiden : Utfordringer og tiltak
(NIFU-rapport;2019:30, Research report, 2019-12)Målet med denne rapporten er å vurdere potensielle konsekvenser for staten knyttet til automatisering av arbeidsoppgaver og innføring av nye teknologier. Rapporten er et bidrag i den pågående diskusjonen om fremtidens ... -
Statistisk materiale på det teknologiske området: - studenter - kandidater - doktorgrader - forskere
(U-notat;1993-5, Working paper, 1993-04-20) -
Statlige tilknytningsformer i et internasjonalt perspektiv: Et delprosjekt for Ryssdalutvalget
(NIFU skriftserie;2003-18, Research report, 2003-09)Denne rapporten er utarbeidet av Norsk institutt for studier av forskning og utdanning (NIFU), på oppdrag av Utdannings- og forskningsdepartementets Lovutvalg. Rapporten utgjør et supplement og et bakteppe for utredningsoppdraget ... -
Statsbudsjettet 1991 - En oversikt over bevilgningsforslag, nye stillinger og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, forskningsråd og institusjoner med forskning
(NAVF-rapport;1990-10, Report, 1990-10)I denne rapporten gir vi en oversikt over forslaget til statsbudsjett for 1991 med hensyn til bevilgninger, nye stillinger og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, forskningsråd og institusjoner med forskning. ... -
Statsbudsjettet 1992 - En oversikt over bevilgningsforslag, nye stillinger og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, forskningsråd og institusjoner med forskning
(NAVF-rapport;1991-15, Report, 1991-11)denne rapporten gir vi en oversikt over forslaget til statsbudsjett for 1992 med hensyn til bevilgninger, nye stillinger, studieplasser og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, forskningsråd og institusjoner ... -
Statsbudsjettet 1993 - En oversikt over bevilgningsforslag, nye stillinger og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, forskningsråd og institusjoner med forskning
(NAVF-rapport;1992-9, Report, 1992-10)I denne rapporten gir vi en oversikt over forslaget til statsbudsjett for 1993 med hensyn til bevilgninger, nye stillinger, studieplasser og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, forskningsråd og institusjoner ... -
Statsbudsjettet 1994 - En oversikt over bevilgningsforslag, nye stillinger og prioriteringer som berører universiteter. høgskoler, forskningsråd og institusjoner med forskning
(Utredningsinstituttet-rapport;1993-12, Report, 1993-11)I denne rapporten gir vi en oversikt over forslaget til statsbudsjett for 1994 med hensyn til bevilgninger, nye stillinger og prioriteringer som berører universiteter, høgskoler, forskningsråd og institusjoner med forskning. ...