dc.contributor.author | Aksnes, Dag | |
dc.contributor.author | Borlaug, Siri Brorstad | |
dc.contributor.author | Elken, Mari | |
dc.date.accessioned | 2024-11-05T11:37:18Z | |
dc.date.available | 2024-11-05T11:37:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.issn | 2704-0771 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3163415 | |
dc.description | Da stortingsmeldingen ««Konsentrasjon for kvalitet» - også kjent som «Strukturreformen» - ble presentert av regjeringen Solberg i 2015, ble profesjonsfagene viet spesiell oppmerksomhet (Meld. St. 18 (2014-2015)). Det ble påpekt at forskningen i disse fagene må styrkes for å gi høyere kvalitet og relevans i utdanningene. I dette notatet ser vi nærmere på noen relevante dimensjoner knyttet til temaet, nemlig utviklingen i vitenskapelig publisering og i vitenskapelige stillinger. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Innsikt;2024:11 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Forskning i profesjonsfagene – hva er status? | en_US |
dc.type | Others | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 6 | en_US |