Realistiske forventninger? Sluttrapport fra evalueringen av Tett på realfag. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015–2019)
Lødding, Berit; Daus, Stephan; Reiling, Rune Borgan; Bungum, Berit; Vika, Karl Solbue; Bergene, Ann Cecilie
Research report

View/ Open
Date
2021-12Metadata
Show full item recordCollections
- 1 - Reports / Rapporter [1012]
Abstract
Denne sluttrapporten er i likhet med tre tidligere delrapporter utarbeidet på grunnlag av evalueringen av strategien Tett på realfag som NIFU har gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Hovedtemaer i sluttrapporten er læreres undervisningspraksis og kompetanseutvikling, elevers interesse og motivasjon for realfag og hvorvidt vi finner endringer i elevers prestasjoner mot slutten av strategiperioden.
Publisher
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUSeries
NIFU-rapport;2021:20Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Betydningen av organisering for faglig utvikling av Høgskolen i Østfold
Gulbrandsen, Magnus; Hovdhaugen, Elisabeth; Stensaker, Bjørn (NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:11, Working paper, 2006-03)Høgskolen i Østfold har igangsatt et arbeid for å vurdere hvordan skolens realfag kan organiseres og lokaliseres. Bakgrunnen for dette arbeidet er både den nasjonale politiske satsingen på realfag i alle ledd i opplæring ... -
Søkningen til teknologi- og realfagstudier for Oslo-regionen 2001–2007
Børing, Pål (NIFU STEP-rapport;2008-1, Research report, 2008-01)I denne rapporten har vi undersøkt om rekrutteringen til teknologi- og realfagsstudier innen høyere utdanning er blitt styrket i de senere årene for Oslo-regionen, ettersom dette har vært målsettingen med ulike tiltak ... -
Norsk matematisk-naturvitenskapelig forskning: En analyse basert på publiserings- og siteringsindikatorer
Aksnes, Dag W. (NIFU skriftserie;2004-22, Research report, 2004-11)Den foreliggende skriftserien er én av to rapporter utarbeidet ved NIFU STEP i forbindelse med prosjektet «Ressurssituasjonen innen grunnleggende matematisk-naturvitenskapelige forskning».