dc.contributor.author | Wiborg, Øyvind | |
dc.contributor.author | Arnesen, Clara Åse | |
dc.contributor.author | Grøgaard, Jens B. | |
dc.contributor.author | Støren, Liv Anne | |
dc.contributor.author | Opheim, Vibeke | |
dc.date.accessioned | 2015-04-17T20:08:21Z | |
dc.date.available | 2015-04-17T20:08:21Z | |
dc.date.issued | 2011-11 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-796-4 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/282025 | |
dc.description.abstract | Ved å sammenlikne prestasjoner på to tidspunkter for de samme elevene, får vi mulighet til å undersøke betydningen av skolens bidrag til elevenes læringsutvikling (såkalte value-added analyser). Et viktig formål med rapporten er å undersøke skolens betydning for elevenes prestasjonsutvikling, men også andre forhold av betydning for elevenes prestasjonsutvikling blir analysert i denne rapporten, som er andre delrapport fra prosjektet 'Ressurser og resultater'. Hva betyr familie- og individkjennetegn for elevenes prestasjonsutvikling når vi tar hensyn til at elevene går på ulike skoler, og hvor mye betyr skolen når vi tar hensyn til at elevene har ulike ressurser i sitt hjem og nærmiljø? | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2011-35 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Skoleprestasjoner | nb_NO |
dc.subject | Læringsutvikling | nb_NO |
dc.subject | Læringsmiljø | nb_NO |
dc.title | Elevers prestasjonsutvikling - hvor mye betyr skolen og familien? Andre delrapport fra prosjektet 'Ressurser og resultater' | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 218 | nb_NO |