Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWiborg, Øyvind
dc.contributor.authorArnesen, Clara Åse
dc.contributor.authorGrøgaard, Jens B.
dc.contributor.authorStøren, Liv Anne
dc.contributor.authorOpheim, Vibeke
dc.date.accessioned2015-04-17T20:08:21Z
dc.date.available2015-04-17T20:08:21Z
dc.date.issued2011-11
dc.identifier.isbn978-82-7218-796-4
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/282025
dc.description.abstractVed å sammenlikne prestasjoner på to tidspunkter for de samme elevene, får vi mulighet til å undersøke betydningen av skolens bidrag til elevenes læringsutvikling (såkalte value-added analyser). Et viktig formål med rapporten er å undersøke skolens betydning for elevenes prestasjonsutvikling, men også andre forhold av betydning for elevenes prestasjonsutvikling blir analysert i denne rapporten, som er andre delrapport fra prosjektet 'Ressurser og resultater'. Hva betyr familie- og individkjennetegn for elevenes prestasjonsutvikling når vi tar hensyn til at elevene går på ulike skoler, og hvor mye betyr skolen når vi tar hensyn til at elevene har ulike ressurser i sitt hjem og nærmiljø?nb_NO
dc.description.sponsorshipUtdanningsdirektoratetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2011-35
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectSkoleprestasjonernb_NO
dc.subjectLæringsutviklingnb_NO
dc.subjectLæringsmiljønb_NO
dc.titleElevers prestasjonsutvikling - hvor mye betyr skolen og familien? Andre delrapport fra prosjektet 'Ressurser og resultater'nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber218nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge