dc.contributor.author | Gjerustad, Cay | |
dc.contributor.author | Kårstein, Asbjørn | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T08:45:52Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T08:45:52Z | |
dc.date.issued | 2013-10-15 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-951-7 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280491 | |
dc.description.abstract | I denne rapporten presenteres resultater fra Deltakerundersøkelsen 2013, en spørreundersøkelse rettet mot ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien Kompetanse for kvalitet. Strategien Kompetanse for kvalitet har som mål å bedre elevenes læring. Metoden for å få til dette er å styrke lærernes faglige og fagdidaktiske kompetanse gjennom videreutdanning. Strategien innebærer at lærere kjøpes fri fra deler av sitt vanlige arbeid slik at de får anledning til å studere på deltid. I alt 22 utdanningsinstitusjoner inngår i strategien og tilbyr videreutdanning innenfor 24 ulike fag. Hensikten med rapporten er å undersøke hvordan de som har tatt videreutdanning opplever studiet de har fulgt, hvordan tilretteleggingen har vært på skolen de jobber, og hvilke endringer studiet har ført til i deres arbeid. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2013-35 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Læring | nb_NO |
dc.subject | Etter- og videreutdanning | nb_NO |
dc.subject | Lærerutdanning | nb_NO |
dc.title | Deltakerundersøkelsen 2013. Resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien "Kompetanse for kvalitet" | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |