dc.contributor.author | Høst, Håkon | |
dc.contributor.author | Seland, Idunn | |
dc.contributor.author | Skålholt, Asgeir | |
dc.date.accessioned | 2015-03-29T18:03:11Z | |
dc.date.available | 2015-03-29T18:03:11Z | |
dc.date.issued | 2013-06-05 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-913-5 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280421 | |
dc.description.abstract | Dette er den andre av to rapporter fra det såkalte Lekkasjeprosjektet. Dette har vært rettet inn mot å forstå hvorfor så mange av elevene som starter i yrkesfag, avbryter sin fagutdanning. Mens tidligere undersøkelser har lagt stor vekt på å undersøke betydningen av individuelle bakgrunnsvariabler for gjennomføring av videregående opplæring, har vi i dette prosjektet ønsket å undersøke hvorfor elever i ulike yrkesutdanningsprogrammer med en relativt lik elevgruppe hva gjelder skoleprestasjoner, i så ulik grad gjennomfører yrkesutdanningen de starter på. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2013-16 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Yrkesfag | nb_NO |
dc.subject | Fagopplæring | nb_NO |
dc.subject | Videregående | nb_NO |
dc.subject | Frafall | nb_NO |
dc.title | Yrkesfagelevers ulike tilpasninger til fagopplæring: En undersøkelse av elever i tre yrkesfaglige utdanningsprogram i videregående skole | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |