dc.contributor.author | Wiborg, Øyvind | |
dc.contributor.author | Børing, Pål | |
dc.contributor.author | Skule, Sveinung | |
dc.date.accessioned | 2015-03-29T11:33:33Z | |
dc.date.available | 2015-03-29T11:33:33Z | |
dc.date.issued | 2013-02-25 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-899-2 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280405 | |
dc.description.abstract | Dette er den tredje rapporten i en serie rapporter i et prosjekt som handler om livslang læring i norsk arbeidsliv. Med "livslang læring" menes deltakelse i minst en av følgende tre former for læring: videreutdanning som gir formell kompetanse, kurs og opplæring, og hvorvidt arbeidet er læringsintensivt. I de to første rapportene var formålet å undersøke hvordan deltakelsen i de tre formene for læring har utviklet seg på 2000-tallet, og hvordan deltakelsen varierer mellom ulike grupper i arbeidsmarkedet. Vi undersøkte hvordan en rekke forhold knyttet til den enkelte og arbeidsplassen påvirket deltakelsen i ulike former for læring. I denne rapporten retter vi søkelyset mot effektene av å delta i opplæring og videreutdanning, og undersøker vi hvilken betydning deltakelse i læring har for inntekt, arbeidsmarkedstilknytning og yrkesstatus. I rapporten bruker vi registerdata som er koblet mot data fra Lærevilkårsmonitoren. Med disse dataene kan vi følge hver enkelt person både før og etter at de har deltatt i kurs eller videreutdanning. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2013-8 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Livslang læring | nb_NO |
dc.subject | Etter- og videreutdanning | nb_NO |
dc.title | Livslang læring og mobilitet i arbeidsmarkedet: En studie av formell og uformell videreutdanning blant norske arbeidstakere basert på Lærevilkårsmonitoren og registerdata | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |