Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSeland, Idunn
dc.contributor.authorVibe, Nils
dc.contributor.authorHovdhaugen, Elisabeth
dc.date.accessioned2015-03-29T11:06:59Z
dc.date.available2015-03-29T11:06:59Z
dc.date.issued2013-04
dc.identifier.isbn978-82-7218-894-7
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280397
dc.description.abstractNasjonale prøver inngår i det nasjonale systemet for vurdering av kvaliteten i grunnopplæringen. Prøvene avholdes i lesing, regning og engelsk, og skal kartlegge i hvilken grad elevenes ferdigheter er i samsvar med læreplanens mål. De nasjonale prøvene ble avholdt første gang i 2004, og etter evaluering og justering har prøvene deretter blitt avholdt for elever på 5. og 8. trinn siden høsten 2007. I denne rapporten analyserer vi data fra Utdanningsdirektoratet, skoleeiernivået, skoleledernivået, lærernivået, elever og foresatte som gjelder arbeid og erfaringer med nasjonale prøver som system.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2013-4
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectGrunnopplæringnb_NO
dc.subjectKvalitetnb_NO
dc.titleEvaluering av nasjonale prøver som systemnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge