dc.contributor.author | Næss, Terje | |
dc.contributor.author | Prøitz, Tine Sophie | |
dc.contributor.author | Aamodt, Per Olaf | |
dc.date.accessioned | 2015-03-26T19:15:50Z | |
dc.date.available | 2015-03-26T19:15:50Z | |
dc.date.issued | 2014-09 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0026-4 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280306 | |
dc.description.abstract | Den sterke oppmerksomheten rundt kvalitet i skole og barnehage og lærernes store betydning for elevenes læring og skolens kvalitet er bakgrunnen for denne rapporten som NIFU har skrevet på oppdrag fra Utdanningsforbundet. Rapporten omfatter alle lærerutdanningene uansett nivå. Hoveddelen av rapporten er en statistisk oversikt over søkning, opptaksgrunnlag og kandidattall, men vi har også foretatt kvalitative intervjuer for å kartlegge utviklingen av mastergrader. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2014-31 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Kvalitet | nb_NO |
dc.subject | Læring | nb_NO |
dc.subject | Lærerutdanning | nb_NO |
dc.title | Lærerutdanningene: Statistiske oversikter og utviklingstrekk | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |