Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrølich, Nicoline
dc.contributor.authorWaagene, Erica
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.date.accessioned2015-03-18T20:31:23Z
dc.date.available2015-03-18T20:31:23Z
dc.date.issued2010-12
dc.identifier.isbn978-82-7218-720-9
dc.identifier.issn1504-1824
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/279637
dc.description.abstractRapporten belyser forholdet mellom søkning og studietilbud i norsk høyere utdanning fra 2003 til 2009. Bakgrunnen er lærestedenes nye rolle i søkermarkedet og behovet for bred empirisk analyse av det nye samspillet mellom etterspørsel og tilbud av høyere utdanning. Den overordnede problemstillingen for rapporten er lærestedenes respons på utviklingen i søkermarkedet. Konkret undersøkes i hvilken grad lærestedene tilpasser sitt utdanningstilbud til etterspørselen og hva som kjennetegner deres respons på endringer i etterspørsel. Samspillet mellom tilbud og etterspørsel undersøkes ved å studere utviklingen i søkning og lærestedenes programprofil i detalj.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP rapport;2010-43
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectEtterspørselnb_NO
dc.subjectHøyere utdanningnb_NO
dc.subjectUtdanningstilbudnb_NO
dc.titleGamle spillere – nye regler. Samspillet mellom etterspørsel og tilbud av høyere utdanning: Søkning til høyere utdanning og lærestedenes utdanningsprofil etter Kvalitetsreformennb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge