Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSchwach, Vera
dc.contributor.authorBergene, Ann Cecilie
dc.contributor.authorCarlsten, Tone Cecilie
dc.date.accessioned2021-03-12T14:44:49Z
dc.date.available2021-03-12T14:44:49Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.isbn978-82-327-0503-0
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2733215
dc.description.abstractPå oppdrag fra Norges forskningsråd har NIFU evaluert ordningen med Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL). Målet er å styrke forskningskompetanse og kunnskapsgrunnlag i lærerutdanningene. NAFOL skulle bidra til flere med førstestillingskompetanse i lærerutdanningene. Forskerskolen har vært et tilleggstilbud til stipendiater i alle typer lærerutdanninger som skrev ph.d.-avhandlinger med relevans for lærerutdanning og profesjonspraksis. Evalueringen vurderer NAFOLs innsats for forskerutdanning i lærerutdanningene, og foreslår mulige måter å organisere forskerutdanning på når NAFOL utfases.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2021:6
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectNasjonal forskerskoleen_US
dc.subjectNAFOLen_US
dc.subjectLærerutdanningen_US
dc.subjectEvalueringen_US
dc.titleEvaluering av Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL): Aktivitet og kvaliteten_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber104en_US
dc.relation.projectNorges forskningsråden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal