Show simple item record

dc.contributor.authorSchwach, Vera
dc.contributor.authorBergene, Ann Cecilie
dc.contributor.authorCarlsten, Tone Cecilie
dc.date.accessioned2021-03-12T14:44:49Z
dc.date.available2021-03-12T14:44:49Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.isbn978-82-327-0503-0
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2733215
dc.description.abstractPå oppdrag fra Norges forskningsråd har NIFU evaluert ordningen med Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL). Målet er å styrke forskningskompetanse og kunnskapsgrunnlag i lærerutdanningene. NAFOL skulle bidra til flere med førstestillingskompetanse i lærerutdanningene. Forskerskolen har vært et tilleggstilbud til stipendiater i alle typer lærerutdanninger som skrev ph.d.-avhandlinger med relevans for lærerutdanning og profesjonspraksis. Evalueringen vurderer NAFOLs innsats for forskerutdanning i lærerutdanningene, og foreslår mulige måter å organisere forskerutdanning på når NAFOL utfases.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2021:6
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectNasjonal forskerskoleen_US
dc.subjectNAFOLen_US
dc.subjectLærerutdanningen_US
dc.subjectEvalueringen_US
dc.titleEvaluering av Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL): Aktivitet og kvaliteten_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber104en_US
dc.relation.projectNorges forskningsråden_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal