dc.contributor.author | Carlsten, Tone Cecilie | |
dc.contributor.author | Throndsen, Inger | |
dc.contributor.author | Björnsson, Julius Kristjan | |
dc.date.accessioned | 2021-02-08T08:19:38Z | |
dc.date.available | 2021-02-08T08:19:38Z | |
dc.date.issued | 2020-03 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2726536 | |
dc.description.abstract | Den foreliggende rapporten er den andre nasjonale delrapporten fra TALIS-undersøkelsen i 2018. I denne rapporteringen er det funn om lærere og skoleledere som verdsatte profesjonsutøvere som fremheves. I rapporteringsplanen fra OECD inngår følgende tema: Hva som kjennetegner en type kollegasamarbeid som er nødvendig for at skolens kunnskapsarbeid skal ha gode kår, betingelser rundt læreres ansvar og autonomi i dagens ungdomsskole, særtrekk ved læreryrket som karrierevei, samt hva som kan styrke læreres tilfredshet med jobben. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetet i Oslo og NIFU | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | TALIS 2018. Flere hovedfunn fra ungdomstrinnet. Andre delrapport fra OECDs internasjonale studie av undervisning og læring | en_US |
dc.type | Research report | en_US |