Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorSalvanes, Kari Vea
dc.contributor.authorReegård, Kaja
dc.contributor.authorLillevik, Ragna
dc.contributor.authorKavli, Hanne Cecilie
dc.date.accessioned2020-10-08T07:09:00Z
dc.date.available2020-10-08T07:09:00Z
dc.date.issued2020-09
dc.identifier.isbn978-82-327-0475-0
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2681661
dc.description.abstractBarn og unge som nylig har innvandret til Norge, har rett til å motta et opplæringstilbud. Det finnes imidlertid svært lite kunnskap, nasjonalt og internasjonalt, om hva slags type opplæring som virker best for denne målgruppen. Formålet med dette forprosjektet har vært å gi en vurdering av om opplæringstilbud til nyankomne innvandrerelever kan effektevalueres, alternativt hvordan en kan fremskaffe sikrere kunnskap om verdien av de ulike opplæringstilbudene. I hvilken grad bidrar de til å gi elevene bedre kunnskaper og ferdigheter i norsk og andre fag? I hvilken grad bidrar de til å fremme elevenes læringsmiljø og trivsel?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNIFU og Fafoen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2020:18
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHvordan finne effekter av opplæringstilbud til nyankomne elever med innvandrerbakgrunn? En vurdering av vilkår for evalueringen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber92en_US
dc.subject.keywordOpplæringstilbud
dc.subject.keywordNyankomne elever
dc.subject.keywordInnvandrerbakgrunn
dc.relation.projectKunnskapsdepartementeten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal