dc.contributor.author | Lødding, Berit | |
dc.contributor.author | Salvanes, Kari Vea | |
dc.contributor.author | Reegård, Kaja | |
dc.contributor.author | Lillevik, Ragna | |
dc.contributor.author | Kavli, Hanne Cecilie | |
dc.date.accessioned | 2020-10-08T07:09:00Z | |
dc.date.available | 2020-10-08T07:09:00Z | |
dc.date.issued | 2020-09 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0475-0 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2681661 | |
dc.description.abstract | Barn og unge som nylig har innvandret til Norge, har rett til å motta et opplæringstilbud. Det finnes imidlertid svært lite kunnskap, nasjonalt og internasjonalt, om hva slags type opplæring som virker best for denne målgruppen. Formålet med dette forprosjektet har vært å gi en vurdering av om opplæringstilbud til nyankomne innvandrerelever kan effektevalueres, alternativt hvordan en kan fremskaffe sikrere kunnskap om verdien av de ulike opplæringstilbudene. I hvilken grad bidrar de til å gi elevene bedre kunnskaper og ferdigheter i norsk og andre fag? I hvilken grad bidrar de til å fremme elevenes læringsmiljø og trivsel? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NIFU og Fafo | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2020:18 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Hvordan finne effekter av opplæringstilbud til nyankomne elever med innvandrerbakgrunn? En vurdering av vilkår for evaluering | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 92 | en_US |
dc.subject.keyword | Opplæringstilbud | |
dc.subject.keyword | Nyankomne elever | |
dc.subject.keyword | Innvandrerbakgrunn | |
dc.relation.project | Kunnskapsdepartementet | en_US |