Show simple item record

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorSalvanes, Kari Vea
dc.contributor.authorReegård, Kaja
dc.contributor.authorLillevik, Ragna
dc.contributor.authorKavli, Hanne Cecilie
dc.date.accessioned2020-10-08T07:09:00Z
dc.date.available2020-10-08T07:09:00Z
dc.date.issued2020-09
dc.identifier.isbn978-82-327-0475-0
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2681661
dc.description.abstractBarn og unge som nylig har innvandret til Norge, har rett til å motta et opplæringstilbud. Det finnes imidlertid svært lite kunnskap, nasjonalt og internasjonalt, om hva slags type opplæring som virker best for denne målgruppen. Formålet med dette forprosjektet har vært å gi en vurdering av om opplæringstilbud til nyankomne innvandrerelever kan effektevalueres, alternativt hvordan en kan fremskaffe sikrere kunnskap om verdien av de ulike opplæringstilbudene. I hvilken grad bidrar de til å gi elevene bedre kunnskaper og ferdigheter i norsk og andre fag? I hvilken grad bidrar de til å fremme elevenes læringsmiljø og trivsel?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNIFU og Fafoen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2020:18
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHvordan finne effekter av opplæringstilbud til nyankomne elever med innvandrerbakgrunn? En vurdering av vilkår for evalueringen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber92en_US
dc.subject.keywordOpplæringstilbud
dc.subject.keywordNyankomne elever
dc.subject.keywordInnvandrerbakgrunn
dc.relation.projectKunnskapsdepartementeten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal