dc.contributor.author | Røsdal, Trude | |
dc.contributor.author | Madsen, Aleksander Å. | |
dc.contributor.author | Næss, Terje | |
dc.contributor.author | Larsen, Even Hellan | |
dc.date.accessioned | 2020-04-01T12:35:39Z | |
dc.date.available | 2020-04-01T12:35:39Z | |
dc.date.issued | 2020-04-01 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0439-2 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2649896 | |
dc.description.abstract | Regjeringen skal utarbeide en tverrsektoriell kompetansestrategi mot vold og overgrep i nære relasjoner. Strategien er et tiltak i Opptrappingsplanen mot vold og overgrep 2017–2021 (Barne- og likestillingsdepartementet, 2016). I forbindelse med det forestående arbeidet med kompetansestrategien, ble det bestemt at det skulle gjennomføres en innledende kartlegging av hvordan og til i hvilken grad kompetanse om vold og overgrep omtales i nasjonale føringer (lov og regelverk, nasjonale retningslinjer og veiledere) samt i utdanninger, kurs og tiltak. Det skulle gjennomføres én kartlegging for hver av de mest relevante sektorer (helse- og omsorgsektoren, skole- og oppvekstsektor, politisektor, integreringsfeltet, utlendingsfeltet). I kartleggingen inngikk også kompetansebehov – både sektorspesifikke og tverrsektorielle. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2019-26 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Kompetanse om vold og overgrep i nære relasjoner: innledende kartlegging av føringer, opplæringsstrukturer og kompetansebehov | en_US |
dc.type | Report | en_US |