dc.contributor.author | Rogde, Kristin | |
dc.contributor.author | Federici, Roger André | |
dc.contributor.author | Pedersen, Cathrine | |
dc.contributor.author | Wollscheid, Sabine | |
dc.date.accessioned | 2020-02-03T09:16:47Z | |
dc.date.available | 2020-02-03T09:16:47Z | |
dc.date.issued | 2020-01 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0447-7 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2639194 | |
dc.description.abstract | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en treårig rammeavtale for 2017–2019 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. Undersøkelsene er kjent som Utdanningsdirektoratets spørringer.
Temaene for de enkelte undersøkelsene avtales fra gang til gang og skal dekke Utdanningsdirektoratets kunnskapsbehov til enhver tid. Resultatene fra undersøkelsene offentliggjøres i NIFUs ordinære rapportserie og foreligger nedlastbare i PDF-format på Utdanningsdirektoratets og NIFUs hjemmesider.
I spørringen gjennomført høsten 2019 inngår fire respondentgrupper som er spurt om i alt ti ulike temaer. Ni av temaene omtales i denne rapporten, mens ett av temaene (om innføring av lærernorm) inngår i et annet oppdrag som utføres av NIFU. Denne rapporten er i første rekke en tabellrapport, der det i liten grad har vært rom for å gjøre mer inngående analyser. Rapporten inneholder til sammen 83 tabeller og 59 figurer. Det er ikke skrevet noe samlet sammendrag for denne rapporten, men leseren henvises til oppsummeringene ved slutten av hvert kapittel. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2020:1 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2019 | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 133 | nb_NO |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |