Show simple item record

dc.contributor.authorSkjelbred, Siv-Elisabeth
dc.contributor.authorNesje, Kjersti
dc.contributor.authorMadsen, Aleksander Å.
dc.contributor.authorWiers-Jenssen, Jannecke
dc.date.accessioned2019-12-11T06:00:07Z
dc.date.available2019-12-11T06:00:07Z
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.isbn978-82-327-0445-3
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2632549
dc.description.abstractHovedformålet med denne rapporten er å undersøke utdanningskvaliteten samt overgangen fra utdanning til arbeidsliv. Vi sammenligner dem som har studert i utlandet, med dem som har tatt hele graden ved et norsk lærested. Datagrunnlaget for rapporten er Spesialkandidatundersøkelsen 2019; en spørreundersøkelse NIFU gjennomførte i februar 2019. I denne rapporten undersøkes mastere to–fire år etter fullført utdanning, og vi fokuserer på fem brede fagfelt: humanistiske og estetiske fag, samfunnsvitenskapelige fag, økonomisk-administrative fag, naturvitenskapelige og tekniske fag samt utvalgte helsefag.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanningnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2019:32
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectStudier i utlandetnb_NO
dc.subjectUtdanningskvalitetnb_NO
dc.subjectSpesialkandidatundersøkelsenb_NO
dc.subjectOvergangen utdanning–arbeidnb_NO
dc.titleBetydningen av utdanning fra utlandet for tidlig karrierenb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.relation.projectKunnskapsdepartementetnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal