dc.contributor.author | Sandsør, Astrid Marie Jorde | |
dc.contributor.author | Reiling, Rune Borgan | |
dc.contributor.author | Salvanes, Kari Vea | |
dc.date.accessioned | 2019-12-05T09:10:14Z | |
dc.date.available | 2019-12-05T09:10:14Z | |
dc.date.issued | 2019-11-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2631876 | |
dc.description.abstract | Betydningen av lærertetthet for elevers læringsutbytte et av de mest debatterte forholdene knyttet til ressursbruk i skolen, både i politikk og forskning. NIFU evaluerer norm for lærertetthet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet i perioden 2019–2022. Ny norm for lærertetthet innebærer at gruppestørrelsen i ordinær undervisning skal være 15 elever per lærer på 1.–4. trinn og 20 elever per lærer på 5.–10. trinn. I denne publikasjonen gir vi et innblikk i den eksisterende forskningslitteraturen som beregner effekter av lærertetthet på elevenes læringsutbytte. Disse gir oss viktig innsikt i faktorer som kan bidra til at normen lykkes, både når det gjelder hvordan lærerressursen benyttes og i hvilken grad vi kan forvente at ulike grupper påvirkes. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Innsikt;2019-20 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Hva vet vi om effekten av økt lærertetthet på elevenes læringsutbytte | nb_NO |
dc.type | Others | nb_NO |