dc.contributor.author | Markussen, Eifred | |
dc.date.accessioned | 2019-10-25T06:05:17Z | |
dc.date.available | 2019-10-25T06:05:17Z | |
dc.date.issued | 2019-10 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0427-9 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2624310 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten handler om elevene som gikk i tiende klasse i en kommunal grunnskole i Bergen skoleåret 2013-2014. NIFU har fulgt disse elevene ut av grunnskolen og gjennom fire år i videregående opplæring frem til våren 2018. Bakgrunnen for studien er at NIFU deltar i et internasjonalt forskningsprosjekt, International Study of City Youth (ISCY), som gjennomføres i en rekke byer i verden. Studiens hensikt er bl.a. å etablere komparativ kunnskap om den betydningen ulike skoler og utdanningssystemer kan ha for kompetanseoppnåelse i videregående opplæring. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2019:20 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | International Study of City Youth (ISCY) | nb_NO |
dc.subject | FINNUT | nb_NO |
dc.subject | Spørreundersøkelse | nb_NO |
dc.subject | Tiendeklasseelever | nb_NO |
dc.title | Karakterene fra tiende betyr (nesten) alt : Om gjennomføring, kompetanseoppnåelse og slutting i videregående opplæring gjennom fire år for unge som gikk ut av ungdomsskolen i Bergen våren 2014 | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 76 | nb_NO |
dc.relation.project | Norges forskningsråd | nb_NO |