Show simple item record

dc.contributor.authorMarkussen, Eifred
dc.date.accessioned2019-10-25T06:05:17Z
dc.date.available2019-10-25T06:05:17Z
dc.date.issued2019-10
dc.identifier.isbn978-82-327-0427-9
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2624310
dc.description.abstractDenne rapporten handler om elevene som gikk i tiende klasse i en kommunal grunnskole i Bergen skoleåret 2013-2014. NIFU har fulgt disse elevene ut av grunnskolen og gjennom fire år i videregående opplæring frem til våren 2018. Bakgrunnen for studien er at NIFU deltar i et internasjonalt forskningsprosjekt, International Study of City Youth (ISCY), som gjennomføres i en rekke byer i verden. Studiens hensikt er bl.a. å etablere komparativ kunnskap om den betydningen ulike skoler og utdanningssystemer kan ha for kompetanseoppnåelse i videregående opplæring.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2019:20
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectInternational Study of City Youth (ISCY)nb_NO
dc.subjectFINNUTnb_NO
dc.subjectSpørreundersøkelsenb_NO
dc.subjectTiendeklasseelevernb_NO
dc.titleKarakterene fra tiende betyr (nesten) alt : Om gjennomføring, kompetanseoppnåelse og slutting i videregående opplæring gjennom fire år for unge som gikk ut av ungdomsskolen i Bergen våren 2014nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber76nb_NO
dc.relation.projectNorges forskningsrådnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal