dc.contributor.author | Edvardsen, Rolf | |
dc.date.accessioned | 2019-06-25T10:31:51Z | |
dc.date.available | 2019-06-25T10:31:51Z | |
dc.date.issued | 1991-09 | |
dc.identifier.isbn | 82-7218-262-9 | |
dc.identifier.issn | 0802-9342 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2602067 | |
dc.description.abstract | Hva fører oss inn i forskjellige utdanninger og yrker? Hva betyr kjønn, sosial og geografisk bakgrunn for valget? Hva får noen til å orientere seg mot de mest prestisjefylte yrkene, og hvilke hindringer møter de? Dette er noen av spørsmålene som stilles i denne rapporten.
I rapporten presenteres bl.a. et materiale som viser gjennomstrømningen i det norske utdanningssystemet, samt et forsøk på å systematisere de bakenforliggende årsakene til ulike utdannings- og yrkesvalg. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NAVFs utredningsinstitutt | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NAVF-rapport;1991-12 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Valg av utdanning og yrke - Betydningen av kjønn, sosial og geografisk bakgrunn ved utdannings- og yrkesvalg | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |