dc.contributor.author | Throndsen, Inger | |
dc.contributor.author | Carlsten, Tone Cecilie | |
dc.contributor.author | Björnsson, Julius Kristjan | |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T08:49:45Z | |
dc.date.available | 2019-06-19T08:49:45Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2601320 | |
dc.description.abstract | OECDs Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2018 er en internasjonal komparativ undersøkelse blant lærere og skoleledere. Studien kaster lys over temaer og forhold som anses som sentrale for undervisning og læring på ungdomstrinnet, som blant annet kompetanseutvikling, undervisningssyn og vurderingsformer, skolemiljø og skoleledelse. TALIS-undersøkelsen ble gjennomført for tredje gang våren 2018. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) og NIFU (Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning) | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | TALIS 2018 : Første hovedfunn fra ungdomstrinnet | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 34 | nb_NO |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |