dc.contributor.author | Bjørnset, Mathilde | |
dc.contributor.author | Høst, Håkon | |
dc.contributor.author | Nyen, Torgeir | |
dc.contributor.author | Reegård, Kaja | |
dc.contributor.author | Tønder, Anna Hagen | |
dc.date.accessioned | 2019-01-08T07:58:34Z | |
dc.date.available | 2019-01-08T07:58:34Z | |
dc.date.issued | 2018-12 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2579556 | |
dc.description.abstract | I denne sluttrapporten presenterer Fafo og NIFU en felles evaluering av forsøket med vekslingsmodeller i fag- og yrkesopplæringen. Vekslingsmodell i fag- og yrkesopplæringen innebærer hyppigere pendling mellom skolebasert og bedriftsbasert opplæring sammenlignet med hovedmodellen (2+2-modellen). Det innebærer også at elevene går tidligere ut i bedrift og lære. Fra 2013 til 2018 har det pågått et todelt forsøksprosjekt med vekslingsmodell i flere fylker og innen ulike utdanningsprogram, det ene fra 2013–2017, og det andre fra 2014–2018. Fafo og NIFU har evaluert de prosjektene som har mottatt støtte fra Utdanningsdirektoratet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU og FAFO | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2018:33 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.title | Evaluering av vekslingsmodeller i fag- og yrkesopplæringen. Sluttrapport | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 96 | nb_NO |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |