Show simple item record

dc.contributor.authorBjørnset, Mathilde
dc.contributor.authorHøst, Håkon
dc.contributor.authorNyen, Torgeir
dc.contributor.authorReegård, Kaja
dc.contributor.authorTønder, Anna Hagen
dc.date.accessioned2019-01-08T07:58:34Z
dc.date.available2019-01-08T07:58:34Z
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2579556
dc.description.abstractI denne sluttrapporten presenterer Fafo og NIFU en felles evaluering av forsøket med vekslingsmodeller i fag- og yrkesopplæringen. Vekslingsmodell i fag- og yrkesopplæringen innebærer hyppigere pendling mellom skolebasert og bedriftsbasert opplæring sammenlignet med hovedmodellen (2+2-modellen). Det innebærer også at elevene går tidligere ut i bedrift og lære. Fra 2013 til 2018 har det pågått et todelt forsøksprosjekt med vekslingsmodell i flere fylker og innen ulike utdanningsprogram, det ene fra 2013–2017, og det andre fra 2014–2018. Fafo og NIFU har evaluert de prosjektene som har mottatt støtte fra Utdanningsdirektoratet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU og FAFOnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2018:33
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleEvaluering av vekslingsmodeller i fag- og yrkesopplæringen. Sluttrapportnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber96nb_NO
dc.relation.projectUtdanningsdirektoratetnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal