Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNesje, Kjersti
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorMonkerud, Lars Chr.
dc.contributor.authorHelgesen, Marit Kristine
dc.contributor.authorLippestad, Jan Wilhelm
dc.contributor.authorGrut, Lisbet
dc.date.accessioned2018-08-31T14:09:01Z
dc.date.available2018-08-31T14:09:01Z
dc.date.created2018-06-11T15:44:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn9788214068665
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2560389
dc.description.abstractForskningsinstituttene SINTEF AS, NIBR og NIFU samarbeider om evaluering av Kompetanseløft 2020 (K2020). Denne første del av følgeevalueringen viser at svært mange kommuner søker midler over K2020, noe vi vil anta viser at K2020 svarer på reelle behov i kommunene. Så langt kan det virke som det kommunale kompetanse- og innovasjonstilskuddet ikke ses på som et lavterskeltilbud ved at kommunene utelukkende prioriterer kursopplæring for ansatte. Kursopplæring er den hyppigste formen for opplæringstiltak, men bare seks kommuner benytter seg kun av dette tilbudet. Høyere utdanning i form av videre- og masterutdanning er det vanligste etter kurs, noe som kan vitne om at kommunene (og ansatte) ønsker forskningsbasert kunnskap og dybdekompetanse i tjenesten.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherSINTEFnb_NO
dc.relation.ispartofSINTEF Rapport
dc.relation.ispartofseriesSINTEF Rapport;2018:00595
dc.titleEvaluering av Kompetanseløft 2020. Første delrapport 2018nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber62nb_NO
dc.source.issue2018:00595nb_NO
dc.identifier.cristin1590525
cristin.unitcode7463,0,0,0
cristin.unitnameNIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel