Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVabø, Agnete
dc.date.accessioned2017-10-24T09:19:51Z
dc.date.available2017-10-24T09:19:51Z
dc.date.issued2000-04
dc.identifier.issn0808-4572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2461681
dc.description.abstractDenne rapporten behandler eksamens- og evalueringsformer i norsk høyere utdanning fra et internasjonalt perspektiv. Rapporten inneholder en kartlegging og analyse av hvordan eksamen organiseres innenfor ulike studier i det norske universitets- og høyskolesystemet, og den gjør rede for eksamenstradisjonene innenfor det danske, finske, britiske og svenske universitetssystemet. Foruten å belyse eksamen gjennom komparative undersøkelser peker rapporten på aktuelle utdanningspolitiske spørsmål og endringstendenser som berører eksamenssystemet i Norge og disse landene. Spørsmål knyttet til eksamen og ressursbruk drøftes også nærmere. Rapporten er utarbeidet på oppdrag for Utvalget for utredning om norsk høyere utdanning etter år 2000 (Mjøs-utvalget) og for Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU - Norsk institutt for studier av forskning og utdanningnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU skriftserie;2000:7
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectEksamensformernb_NO
dc.subjectEvalueringsformernb_NO
dc.subjectHøyere utdanningnb_NO
dc.subjectKartleggingnb_NO
dc.subjectAnalysernb_NO
dc.titleEksamens- og evalueringsformer i høyere utdanning: en sammenlignende studie. En rapport for Mjøs-utvalget og for KUFnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber77nb_NO
dc.relation.projectUtvalget for utredning om norsk høyere utdanning etter år 2000 (Mjøs-utvalget) og for Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal