Show simple item record

dc.contributor.authorTømte, Cathrine
dc.contributor.authorWollscheid, Sabine
dc.contributor.authorAanstad, Siri
dc.contributor.authorSjaastad, Jørgen
dc.date.accessioned2016-11-22T10:03:36Z
dc.date.available2016-11-22T10:03:36Z
dc.date.issued2016-08
dc.identifier.isbn978-82-327-0206-0
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2422388
dc.description.abstractRapporten presenterer resultater fra en formativ evaluering av videreutdanningstilbudet i MatematikkMOOC gjennomført i det første driftsåret (2015/16). Samfunnsmålet til MatematikkMOOC har vært å utvikle en kostnadseffektiv modell for storskala etter- og videreutdanning av lærere i grunnopplæringen samt å vurdere mulighetene for tilsvarende modell for andre fagområder. Evalueringen har belyst ulike sider ved videreutdanningstilbudet i MatematikkMOOC og omfatter to nivå, styringsnivået og brukernivået. Evalueringen omfatter også anbefalinger og vurderinger av ulike finansieringsmodeller. *** The report presents results of a formative evaluation of the continuing education provision offered by MatematikkMOOC (Mathematics MOOC), which was conducted in the programme’s first year of operation (2015-2016). The social goal of MatematikkMOOC was to develop a cost-effective model for the large-scale continuing education and training of teachers in primary and secondary education and training, in addition to evaluating the potential for applying a similar model to other disciplines. This evaluation highlights different aspects of the MatematikkMOOC continuing education provision across two levels: the management level and the user level. The evaluation also features recommendations and an evaluation of different funding models.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2016:21
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectMatematikkMOOCnb_NO
dc.subjectEvalueringnb_NO
dc.subjectVidereutdanningnb_NO
dc.subjectGrunnskolelærerenb_NO
dc.titleEvaluering av videreutdanningstilbudet MatematikkMOOC 2015-2016nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber74nb_NO
dc.relation.projectSenter for IKT i utdanningennb_NO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge