Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTellmann, Silje Maria
dc.contributor.authorLorentzen, Marte
dc.contributor.authorMausethagen, Sølvi
dc.date.accessioned2016-08-03T10:37:34Z
dc.date.available2016-08-03T10:37:34Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.isbn978-82-327-0199-5
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2397646
dc.description.abstractKunnskapsdepartementet oppnevnte ekspertgruppen om lærerrollen den 27.07.2015. Formålet var å frembringe et kunnskapsgrunnlag som gir innsikt i og forståelse av den rollen dagens lærere har i skolen. Ekspertgruppen har etterspurt mer kunnskap om hvordan lærerne i dag vurderer sin egen rolle innenfor en organisasjon som er blitt langt mer kompleks og som derigjennom stiller nye krav til læreryrket. På oppdrag fra ekspertgruppen om lærerrollen har derfor NIFU i samarbeid med Senter for profesjonsstudier ved Høgskolen i Oslo og Akershus gjennomført en kvalitativ studie av lærerrollen som tar utgangspunkt i lærernes egne beskrivelser av sitt arbeid og sin rolle. Store deler av dette notatet inngår også som et kapittel i ekspertgruppens rapport til Kunnskapsdepartementet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU Arbeidsnotat / Working Paper;2016:8
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectLærerrollennb_NO
dc.subjectLærerperspektivnb_NO
dc.subjectEkspertgruppenb_NO
dc.titleLærerrollen sett fra lærerperspektivet: Notat til ekspertgruppen om lærerrollennb_NO
dc.typeWorking papernb_NO
dc.source.pagenumber40nb_NO
dc.relation.projectSenter for profesjonsstudier (SPS), Høgskolen i Oslo og Akershusnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge