Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGunnes, Hebe
dc.date.accessioned2015-10-28T20:09:57Z
dc.date.available2015-10-28T20:09:57Z
dc.date.issued2013-02-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2358412
dc.description.abstractI denne gjennomgangen har vi undersøkt om det er ulikheter i kompetanseutviklingen ved enheter med utdanningsforskning i forhold til om de har mottatt midler fra PFOU og U2020 eller ikke, ved å se på stillingsstrukturen i årene 2005 og 2011. Det har helt klart vært en kompetanseøkning blant personalet ved utdanningsforskningsenhetene i perioden, da antallet professorer og førsteamanuenser har økt betydelig. Antallet doktorgradsstipendiater har også økt, noe som på sikt vil føre til at den formelle kompetansen ved disse enhetene vil øke ytterligere. Også satsingen på postdoktorater gjennom utdanningsforskningsprogrammene vil kunne medføre at flere etter hvert får en førstestilling.nb_NO
dc.description.sponsorshipNorges forskningsrådnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-arbeidsnotat;2013:5
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectKompetansehevingnb_NO
dc.titleKompetanseheving i utdanningsforskningsmiljøenenb_NO
dc.typeWorking Papernb_NO
dc.source.pagenumber46nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge