Blar i Publikasjoner fra Cristin på dokumenttype "Research report"
Viser treff 1-20 av 24
-
Barn med særlige behov i barnehage : Delrapport for prosjektet "Undersøkelse av tilbudet til barn med særlige behov under opplæringspliktig alder"
(Research report, 2015)Denne rapporten er en delrapport i prosjektet "Undersøkelse av tilbudet til barn med særlige behov under opplæringspliktig alder". Dette prosjektet er et samarbeid mellom NTNU Samfunnsforskning, Trøndelag Forskning og ... -
Barnehagetilbudet til barn med særlige behov : Undersøkelse av tilbudet til barn med særlige behov under opplæringspliktig alder
(Research report, 2015)Alle barn under opplæringspliktig alder med særlig behov for spesialpedagogisk hjelp, har rett til slik hjelp. Kommunen har også ansvar for å tilrettelegge barnehagetilbudet til barn med nedsatt funksjonsevne, og ... -
Basic and long-term research within Engineering Science in Norway. Bibliometric analysis.
(Research report, 2015) -
Bioeconomy and digitalisation
(Research report, 2017)Mistra continuously strives to invest in research programmes with great relevance for developments in society and industry and with strong pertinence for solving environmental problems. In response to a number of contacts ... -
Energy Innovation Systems: Indicator Report 2012
(Research report, 2012)Knowledge about the innovation systems with respect to new energy solutions and technologies is of central importance for understanding the dynamics of change in the energy sector and assessment of opportunities for moving ... -
ERAWATCH Country Reports 2009: Analysis of policy mixes to foster R&D investment and to contribute to the ERA: Norway
(Research report, 2009)The main objective of the ERAWATCH Policy Mix Country reports 2009 is to characterise and assess in a structured manner the evolution of the national policy mixes in the perspective of the Lisbon goals, with a particular ... -
ERAWATCH Country Reports 2011: Iceland
(Research report, 2013)This analytical country report is one of a series of annual ERAWATCH reports produced for EU Member States and Countries Associated to the Seventh Framework Programme for Research of the European Union (FP7). ERAWATCH is ... -
Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019 : Delrapport 1
(Research report, 2017)I denne rapporten presenteres de første resultatene fra evalueringen av den nasjonale rektorutdanningen i perioden 2015 2019. Formålet med rapporten er å undersøke hvordan rektorutdanningen fungerer sett opp mot de formulerte ... -
Evaluering av Kompetanseløft 2020 Delrapport I, del II
(SINTEF Rapport;2019:00317, Research report, 2019)Rapporten er del II av første del av følgeevalueringen av regjeringens satsing Kompetanseløft 2020 (K2020). Forskningsinstituttene SINTEF AS, NIBR og NIFU samarbeider om evalueringen. Rapporten presenterer funn fra intervjuer ... -
Evaluering av Kompetanseløft 2020. Delrapport II
(SINTEF Rapport;2020:00383, Research report, 2020)Rapporten er andre delrapport i følgeevalueringen av regjeringens satsing Kompetanseløft 2020. SINTEF AS, NIBR og NIFU samarbeider om evalueringen. Kommunene i Norge jobber kontinuerlig med kompetanseutvikling, og søker ... -
Evaluering av Kompetanseløft 2020. Første delrapport 2018
(SINTEF Rapport;2018:00595, Research report, 2018)Forskningsinstituttene SINTEF AS, NIBR og NIFU samarbeider om evaluering av Kompetanseløft 2020 (K2020). Denne første del av følgeevalueringen viser at svært mange kommuner søker midler over K2020, noe vi vil anta viser ... -
Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 1
(Research report, 2022)Denne rapporten er den første delrapporten fra evalueringen og omhandler hva Kompetanseløftet er og hvordan arbeidet har foregått fram til nå. Vi identifiserer også noen områder som vi mener det er særlig viktig å være ... -
Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 2
(Research report, 2023)Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis startet opp i 2021. Det gjorde også evalueringen av kompetanseløftet, og dette er den andre delrapporten fra evalueringen. Delrapporten omhandler særlig det ... -
Indicators of energy innovation systems and their dynamics: A review of current practice and research in the field
(Research report, 2013)The purpose of this ‘radar report’ is to give an overview of the state of the art concerning indicators of energy innovation systems and their dynamics. As part of this, it is the aim to discuss current challenges and ... -
Inventory of demonstration and trial projects in sustainable energy and transport in Scandinavia
(Research report, 2014) -
Kompetanseutvikling i et mangfoldig landskap - Om virkninger av Strategi for etter- og videreutdanning i PP-tjenesten
(Research report, 2018)Dette er sluttrapport fra evalueringen av Strategi for etter- og videreutdanning i PP-tjenesten (SEVUPPT), som Nordlandsforskning, NIFU og Nord universitet har gjennomført på oppdrag for Utdanningsdirektoratet. Evalueringen ... -
Ledet til endring: Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole; endringer på skolene, måloppnåelse og anbefalinger. Sluttrapport fra Evalueringen av den nasjonale rektorutdanningen
(Research report, 2014)I 2009 ble det igangsatt en nasjonal rektorutdanning for skoleledere i grunn- og videregående skole. Initiativet kan sees på som en konkret oppfølging av politiske ambisjoner om kvalitetsheving i norsk skole. Den nasjonale ... -
Ledet til ledelse: Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole i et internasjonalt perspektiv. Delrapport 1 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
(Research report, 2011)I denne rapporten peker vi på at den norske rektorutdanningen har kjennetegn som er relativt typiske i forhold til utviklingstendensene for moderne skolelederutdanning: sterkere nasjonal styring gjennom etablering av ... -
Ledet til lederutvikling. Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole; forskjeller og likheter mellom de seks programtilbyderne
(Research report, 2012)Norway recently launched a national program for school leader development, organized through the Directorate for Education (see Lysø et al 2011). NIFU and NTNU Samfunnsforskning were asked to evaluate the program, and this ...